• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
    • دوره 10, شماره 25
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
    • دوره 10, شماره 25
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بهبود عملکرد سازمان از طریق هماهنگی استراتژیک بین استراتژی‌های منابع انسانی، تصمیم‌گیری اخلاقی و فرهنگ سازمانی: پژوهشی در سازمان‌های تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی

    (ندگان)پدیدآور
    رفیعی, محمودزاهدی, شمس السادات
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    460.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    دست‌یابی به هماهنگی و یک حلقه مناسب ارتباطی بین محیط یک سازمان و سطوح مختلف استراتژی(استراتژی سطح شرکت، استراتژی سطح کسب و کار و استراتژی‌های وظیفه‌ای)، از الزامات موفقیت در یک محیط رقابتی است. سازمان‌ها می‌توانند با تعیین وضعیت موجود خود نسبت به نقاط مرجع استراتژیک به انتخاب استراتژی مناسب اقدام نمایند. نقاط مرجع استراتژیک، نقاطی برای هماهنگی هستند و اگر همه عناصر و سیستم‌های سازمان خود را با آن هماهنگ کنند، یک هماهنگی همه جانبه به وجود می‌آید. این مقاله بر مبنای نظریه نقاط مرجع استراتژیک گونه‌های مختلف استراتژی‌های منابع انسانی، استراتژی‌های تصمیم‌گیری اخلاقی و استراتژی فرهنگ و سپس ارتباط بین این گونه‌ها را با عملکرد سازمانی مورد بررسی قرار می‌دهد. جامعه آماری پژوهش وزارت جهاد کشاورزی و نمونه آماری سازمان‌های دانش محور وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد. برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد گونه‌های مختلف استراتژی از سه پرسش‌نامه استفاده شده، و برای سنجش عملکرد، امتیاز عملکرد و بهره‌وری موسسات و مراکز طی یک دوره سه ساله مبنا قرار گرفته است. داد‌ه‌های جمع‌آوری شده با استفاده از آزمون میانگین، تحلیل واریانس، تکنیک خودگردان‌سازی و آزمون تفاوت کای اسکوئر تجزیه و تحلیل گردیده است. نتایج پژوهش نشان‌گر آن است در سطح اطمینان 95% هماهنگی بین استراتژی منابع انسانی، استراتژی تصمیم‌گیری اخلاقی و استراتژی فرهنگ موجب بهبود عملکرد می‌شود. علاوه بر این، میانگین عملکرد سازمانی در سازمان‌های دارای هماهنگی زیاد نسبت به هماهنگی متوسط و نیز سازمان‌های دارای هماهنگی متوسط نسبت به هماهنگی کم بیش‌تر می‌باشد.
    کلید واژگان
    استراتژی‌تصمیم‌گیری اخلاقی
    استراتژی منابع انسانی
    فرهنگ.
    نقاط مرجع استراتژیک
    هماهنگی استراتژیک

    شماره نشریه
    25
    تاریخ نشر
    2012-06-21
    1391-04-01
    ناشر
    پردیس فارابی دانشگاه تهران
    College of Farabi, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیأت علمی پژوهشکده مهندسی جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات مهندسی اصفهان
    استاد گروه مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی

    شاپا
    2423-6942
    2423-6934
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jomc.2012.29912
    https://jomc.ut.ac.ir/article_29912.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230767

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب