• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
    • دوره 17, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
    • دوره 17, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شهروندی شرکتی و نقش آن در شکل‌گیری اعتماد و هویت سازمانی

    (ندگان)پدیدآور
    مشبکی اصفهانی, اصغرنجات, سهیلخلیلی پالندی, فرشته
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    988.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    روش شناسی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    شهروندی شرکتی به معنای توانایی شرکت برای مدیریت روابطش با جامعه است؛ به گونه‏ای که نتیجة آن به حداقل رساندن آثار منفی و به حداکثر رساندن بهره‏وری آن باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی شهروندی شرکتی و تأثیر آن بر هویت و اعتماد سازمانی بود. این پژوهش، که از نوع کاربردی و دارای صبغة کمی است، با هدف بیان همبستگی به صورت میدانی انجام شد. جامعة آماری پژوهش کارکنان دانشگاه مازندران بودند که از طریق نمونه‏گیری تصادفی ساده تعداد ۲۶۹ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده‏ها از طریق پرسشنامة استاندارد جمع‏آوری شد. همچنین پایایی پرسشنامه از طریق محاسبۀ ضریب آلفای کرونباخ بررسی شد و از تحلیل عاملی تأییدی مرتبة اول و مرتبة دوم جهت بررسی روایی پرسشنامه استفاده شد. برای آزمون فرضیه‏ها از مدل‏سازی معادلات ساختاری به کمک نرم‏افزار LISREL8.8 استفاده شد. نتایج نشان دادند شهروندی شرکتی بر هویت سازمانی و اعتماد سازمانی تأثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین، اعتماد سازمانی بر هویت سازمانی تأثیر مثبت و معنادار دارد.
    کلید واژگان
    اعتماد سازمانی
    شهروندی شرکتی
    هویت سازمانی
    مدل‌سازی معادلات ساختاری
    مدل ها و راهکار های جدید جذب ، آموزش ، باآوری و نگهداشت منابع انسانی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2019-09-23
    1398-07-01
    ناشر
    پردیس فارابی دانشگاه تهران
    College of Farabi, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدة مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، دانشکدة مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، دانشکدة مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران

    شاپا
    2423-6942
    2423-6934
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jomc.2019.242265.1007338
    https://jomc.ut.ac.ir/article_72639.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230685

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب