شهروندی شرکتی و نقش آن در شکلگیری اعتماد و هویت سازمانی
(ندگان)پدیدآور
مشبکی اصفهانی, اصغرنجات, سهیلخلیلی پالندی, فرشتهنوع مدرک
Textروش شناسی
زبان مدرک
فارسیچکیده
شهروندی شرکتی به معنای توانایی شرکت برای مدیریت روابطش با جامعه است؛ به گونهای که نتیجة آن به حداقل رساندن آثار منفی و به حداکثر رساندن بهرهوری آن باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی شهروندی شرکتی و تأثیر آن بر هویت و اعتماد سازمانی بود. این پژوهش، که از نوع کاربردی و دارای صبغة کمی است، با هدف بیان همبستگی به صورت میدانی انجام شد. جامعة آماری پژوهش کارکنان دانشگاه مازندران بودند که از طریق نمونهگیری تصادفی ساده تعداد ۲۶۹ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. دادهها از طریق پرسشنامة استاندارد جمعآوری شد. همچنین پایایی پرسشنامه از طریق محاسبۀ ضریب آلفای کرونباخ بررسی شد و از تحلیل عاملی تأییدی مرتبة اول و مرتبة دوم جهت بررسی روایی پرسشنامه استفاده شد. برای آزمون فرضیهها از مدلسازی معادلات ساختاری به کمک نرمافزار LISREL8.8 استفاده شد. نتایج نشان دادند شهروندی شرکتی بر هویت سازمانی و اعتماد سازمانی تأثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین، اعتماد سازمانی بر هویت سازمانی تأثیر مثبت و معنادار دارد.
کلید واژگان
اعتماد سازمانیشهروندی شرکتی
هویت سازمانی
مدلسازی معادلات ساختاری
مدل ها و راهکار های جدید جذب ، آموزش ، باآوری و نگهداشت منابع انسانی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2019-09-231398-07-01
ناشر
پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدة مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایراندانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، دانشکدة مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، دانشکدة مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
شاپا
2423-69422423-6934




