• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
    • دوره 17, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
    • دوره 17, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطۀ عدالت آموزشی ادراک‌شده با عملکرد تحصیلی دانشجویان

    (ندگان)پدیدآور
    دیبایی صابر, محسنمیرعرب رضی, رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    818.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    عدالت آموزشی اصطلاحی است برای توصیف نقش عدالت که به طور مستقیم با تعاملات کلاس درس ارتباط دارد. در پژوهش حاضر رابطة عدالت آموزشی ادراک‌شده با عملکرد تحصیلی دانشجویان بررسی شد. پس از بررسی پیشینه و مبانی نظری موضوع مشخص شد عدالت سازمانی دارای سه بعد (عدالت توزیعی، عدالت رویه‌ای، عدالت مراوده‌ای) است. از این سه نوع عدالت به منظور بررسی عدالت آموزشی بهره‌برداری شد. نوع تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی ـ پیمایشی بود و برای جمع‌آوری اطلاعات یک پرسش‌نامه طراحی شد که مقدار آلفای کرونباخ آن 82/0 به دست آمد. جامعة آماری تحقیق شامل دانشجویان رشته‌های علوم تربیتی دانشگاه مازندران به تعداد  110 نفر بود و بر اساس جدول مورگان 85 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای تجزیه‌وتحلیل اطلاعات از تکنیک آماری رگرسیون استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد عدالت توزیعی با میانگین 14/4، عدالت رویه‌ای با میانگین 66/3، و عدالت مراوده‌ای با میانگین 85/3 پیش‌بینی‌کنندة عملکرد آموزشی دانشجویان هستند. r محاسبه‌شده در سطح 05/0≥p  مبین رابطة معنادار و مثبت بین عدالت آموزشی و ابعاد آن با عملکرد تحصیلی دانشجویان است.
    کلید واژگان
    عدالت توزیعی
    عدالت رویه‌ای
    عدالت مراوده‌ای
    عملکرد تحصیلی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-03-21
    1398-01-01
    ناشر
    پردیس فارابی دانشگاه تهران
    College of Farabi, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه علوم تربیتی دانشکدة علوم انسانی دانشگاه شاهد، تهران، ایران
    استادیار گروه علوم تربیتی دانشکدة علوم انسانی دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران

    شاپا
    2423-6942
    2423-6934
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jomc.2019.224016.1007101
    https://jomc.ut.ac.ir/article_71188.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230668

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب