اثر ادراکات مصرفکننده در نگرش وی نسبت به غذای ارگانیک در شهر یزد
(ندگان)پدیدآور
الحسینی المدرسی, سید مهدیباقری قرهبلاغ, هوشمنددهقانی قهنویه, عادلهغلامی, محمدرضارادفر, ثمین
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به افزایش تمایل مصرفکنندگان به موضوعات مرتبط با سلامتی و محیطزیستی در سالهای اخیر، استفاده از غذای ارگانیک افزایش یافته است. هدف این پژوهش بررسی عوامل مؤثر در نگرش و قصد خرید مصرفکنندگان نسبت به مواد غذایی ارگانیک است. این مطالعه از لحاظ هدف کاربردی و از نوع توصیفی و با روش پیمایشی انجام شده است. جامعۀ آماری تحقیق 206 نفر از مصرفکنندگان محصولات ارگانیک در یزد هستند که به روش نمونهگیری کوکران انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامۀ مبتنی بر طیف لیکرت استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق از مدلسازی معادلات ساختاری براساس نرمافزار Smart-Pls استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان میدهند که منحصربهفردبودن، سهولت خرید و دانش مشتری در نگرش مصرفکنندگان نسبت به مواد غذایی ارگانیک و این نگرش در قصد خرید تأثیر مثبت و معناداری دارد. با وجود این، ریسکپذیری، کیفیت و قیمت در نگرش مصرفکنندگان نسبت به مواد غذایی ارگانیک تأثیر معناداری نداشت.
کلید واژگان
قصد خریدغذای ارگانیک
نگرش
یزد
فرهنگ سازمانی و مولفه هایی مانند عدالت ، نوآوری ، وفاداری ، فلات شغلی، گرانباری شغلی، کم باری شغلی، اخلاق ، پاسخ گویی...
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2018-03-211397-01-01
ناشر
پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایرانکارشناس ارشد، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران
کارشناس ارشد، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران
کارشناس ارشد، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران
کارشناس ارشد، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران
شاپا
2423-69422423-6934



