• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
    • دوره 16, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
    • دوره 16, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثر ادراکات مصرف‌کننده در نگرش وی نسبت به غذای ارگانیک در شهر یزد

    (ندگان)پدیدآور
    الحسینی المدرسی, سید مهدیباقری قره‌بلاغ, هوشمنددهقانی قهنویه, عادلهغلامی, محمدرضارادفر, ثمین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.696 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با توجه به افزایش تمایل مصرف‌کنندگان به موضوعات مرتبط با سلامتی و محیط‌زیستی در سال‌‌های اخیر، استفاده از غذای ارگانیک افزایش یافته است. هدف این پژوهش بررسی عوامل مؤثر در نگرش و‌‌ قصد خرید مصرف‌کنندگان نسبت به مواد غذایی ارگانیک است. این مطالعه از لحاظ هدف کاربردی و از نوع توصیفی و با روش پیمایشی انجام شده است. جامعۀ آماری تحقیق 206 نفر از مصرف‌کنندگان محصولات ارگانیک در یزد هستند که به روش نمونه‌گیری کوکران انتخاب شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسش‌نامۀ مبتنی بر طیف لیکرت استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌‌های تحقیق از مدل‌سازی معادلات ساختاری براساس نرم‌‌افزار Smart-Pls‌‌ استفاده شد. یافته‌‌های پژوهش نشان می‌دهند که منحصر‌به‌فردبودن، سهولت خرید و دانش مشتری در نگرش مصرف‌‌کنندگان نسبت به مواد غذایی ارگانیک و این نگرش در قصد خرید تأثیر مثبت و معناداری دارد. با وجود این، ریسک‌‌پذیری، کیفیت و قیمت در نگرش مصرف‌‌کنندگان نسبت به مواد غذایی ارگانیک تأثیر معناداری نداشت.
    کلید واژگان
    قصد خرید
    غذای ارگانیک
    نگرش
    یزد
    فرهنگ سازمانی و مولفه هایی مانند عدالت ، نوآوری ، وفاداری ، فلات شغلی، گرانباری شغلی، کم باری شغلی، اخلاق ، پاسخ گویی...

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2018-03-21
    1397-01-01
    ناشر
    پردیس فارابی دانشگاه تهران
    College of Farabi, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران
    کارشناس ارشد، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران
    کارشناس ارشد، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران
    کارشناس ارشد، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران
    کارشناس ارشد، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران

    شاپا
    2423-6942
    2423-6934
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jomc.2018.132204.1006546
    https://jomc.ut.ac.ir/article_65649.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230619

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب