طراحی مدلی برای خطمشیگذاری شبکهای در حوزۀ گردشگری کشور
(ندگان)پدیدآور
جهاندیده, سامانرحمتی, محمد حسینزارعی متین, حسن
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
گردشگری صنعتی است که وابستگیهای متقابل در آن بسیار بالاست و ایجاد روابط مبتنی بر همکاری مانند شبکهها در آن، بیش از آن که امری دلخواه باشد، الزامی مدیریتی است. از آنجا که بهبود فرایند خطمشیگذاری در حوزة گردشگری یکی از عوامل مهم توسعة این صنعت است، این مقاله به دنبال طراحی و اعتبارسنجی مدل مناسب خطمشیگذاری شبکهای در حوزة گردشگری است. برای رسیدن به این هدف تحقیق حاضر با هدف کاربردی و رویکرد آمیخته انجام گرفت. ابزار تحقیق در بخش کیفی، مصاحبه و در بخش کمی پرسشنامه بود. تحلیل دادهها در بخش کیفی از طریق تحلیل تم، و در بخش کمی از طریق مدلسازی معادلات ساختاری انجام گرفت. پس از ترسیم مدل اولیه، پرسشنامة تحقیق به همراه ابعاد مشخصشده بین 245 نفر از کارشناسان و مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توزیع شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از روشهای محاسبه آلفای کرونباخ و ضریب پایایی مرکب (CR) تأیید شده، و روایی آن نیز با روشهای روایی محتوا و روایی همگرا (AVE) تأیید شد. در نهایت، 54 مؤلفه در سه شاخة ساختاری، رفتاری و زمینهای شناسایی شد.
کلید واژگان
پیامدهای خطمشیچرخة خطمشیگردشگری
خطمشیگذاری گردشگری
شبکة خطمشی گردشگری
علل عدم موفقیت سازمانهای بومی در ارایه خدمات
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-09-231396-07-01
ناشر
پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دکتری مدیریت دولتی، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایراناستادیار، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
استاد، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
شاپا
2423-69422423-6934



