نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسینی امیری, سیدمحمودfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, میرزا حسنfa_IR
dc.contributor.authorکریمی, اوژنfa_IR
dc.contributor.authorرحمانی, زین العابدین رحمانیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:57:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:57:15Z
dc.date.available1399-07-09T02:57:15Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:57:15Z
dc.date.issued2016-03-20en_US
dc.date.issued1395-01-01fa_IR
dc.date.submitted2015-01-26en_US
dc.date.submitted1393-11-06fa_IR
dc.identifier.citationحسینی امیری, سیدمحمود, حسینی, میرزا حسن, کریمی, اوژن, رحمانی, زین العابدین رحمانی. (1395). بررسی رابطة آموزه‌های اسلامی قابل ادراک با متغیرهای اثربخشی پیام تبلیغاتی در حوزة تبلیغ کالاهای مصرفی. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 14(1), 181-201. doi: 10.22059/jomc.2016.56512fa_IR
dc.identifier.issn2423-6942
dc.identifier.issn2423-6934
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jomc.2016.56512
dc.identifier.urihttps://jomc.ut.ac.ir/article_56512.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230552
dc.description.abstractاستراتژی‌های جذابیت پیام تبلیغاتی منعکس‌کنندة واکنش‌های مشتری و در نهایت اثربخشی پیام تبلیغاتی است که به‌طور بالقوه قصد خرید را افزایش می‌دهد و نگرش‌های در حال تغییر مخاطبان آگهی را بهبود می‌بخشد. از طرفی، قرآن کریم آگهی و تبلیغات را ممنوع نمی‌کند، در حقیقت باید تبلیغات را برای ترویج باورها و شعائر اسلامی به‌کار گرفت. در این تحقیق، به‌کارگیری آموزه‌های اسلامی قابل ادراک در محتوای پیام تبلیغاتی کالاهای مصرفی و تأثیرگذاری آن بر مخاطبان آگهی از دیدگاه رؤسای کانون‌های تبلیغاتی بررسی شده است. ابزار پژوهش پرسشنامه است. برای اجرای تحقیق 305 نفر از رؤسای کانون‌های تبلیغاتی سراسر کشور با روش نمونه‌گیری تصادفی نظام‌مند انتخاب شدند. نتایج مدل معادلات ساختاری پژوهش نشان داد آموزه‌های اسلامی قابل ادراک تأثیر مثبت و معنادار بر احساس مثبت پاسخگویان ، و تأثیر غیرمستقیم و معنادار بر قصد خرید آنان می‌گذارد. ضمن اینکه نگرش نسبت به آگهی به عنوان مهم‌ترین و تأثیرگذارترین متغیر میانجی بر رابطة علی متغیرهای برونزا و درونزای مدل اثربخشی پیام تبلیغاتی حاوی آموزه‌های اسلامی قابل ادراک محسوب می‌‌شود.fa_IR
dc.format.extent820
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپردیس فارابی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherCollege of Farabi, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"fa_IR
dc.relation.ispartofOrganizational Culture Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jomc.2016.56512
dc.subjectآموزه‌‌­های اسلامی قابل ادراکfa_IR
dc.subjectاثربخشی پیام تبلیغاتیfa_IR
dc.subjectقصد خریدfa_IR
dc.subjectمدیریت فرهنگ سازمانی و مدیریت اسلامیfa_IR
dc.titleبررسی رابطة آموزه‌های اسلامی قابل ادراک با متغیرهای اثربخشی پیام تبلیغاتی در حوزة تبلیغ کالاهای مصرفیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار بخش مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، بخش مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، بخش مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، بخش مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue1
dc.citation.spage181
dc.citation.epage201


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد