آسیبشناسی آموزش ضمن خدمت بر اساس مدل OEM (مورد مطالعه: نواحی آموزشوپرورش استان قم)
(ندگان)پدیدآور
حسینی, مرضیه ساداتشامی, معصومهخنیفر, حسیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر، بررسی و مطالعة ابعاد مدل OEM در آموزشهای ضمن خدمت نواحی آموزشوپرورش استان قم با بهکارگیری روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعة آماری این تحقیق معلمان شرکتکننده در دورههای آموزش ضمن خدمت است. نمونه به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شد. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه است. پایایی پرسشنامه با آلفای معادل 972/0 تأیید شد. جهت بررسی فرضیهها، آزمون تی تکنمونه اجرا شد. نتایج نشان داد آموزشهای ضمن خدمت بر اساس ابعاد مدل OEM مطلوب نیست. ضمناً، ابعاد مدل بر اساس آزمون فریدمن رتبهبندی شد که طی آن، بعد بروندادها از سایر ابعاد نامطلوبتر ارزیابی شد. همچنین، ویژگیهای جمعیتشناختی با بهکارگیری آزمون کای دو، مقایسه و مشخص شد فراگیرانی که مدرک تحصیلی لیسانس دارند، نسبت به سایر افراد، آموزشهای ضمن خدمت را مطلوبتر ارزیابی کردهاند.
کلید واژگان
آسیبشناسیآموزش ضمن خدمت
بروندادها
پیامدها
دروندادها
فرایندها
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2016-01-211394-11-01
ناشر
پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایرانکارشناسارشد، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
استاد، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
شاپا
2423-69422423-6934




