مطالعه تاثیر ابزارهای مدرن بازاریابی سیاسی بر مشارکت سیاسی، اعتماد عمومی و انسجام ملی (مطالعۀ شهروندان منطقه 6 شهر تهران)
(ندگان)پدیدآور
نرگسیان, عباسدیندار, یاشارطهماسبی آقبلاغی, داریوشنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهشگران در این مقاله رابطة بین ابزارهای بازاریابی سیاسی و انسجام ملی را بررسی کردهاند و به دنبال پیبردن به این مسئلهاند که در صورت وجود رابطه بین این دو متغیر، ماهیت آن چگونه است. جامعة آماری پژوهش حاضر، شهروندان منطقة 6 شهر تهران است. برای گردآوری دادهها از ابزار پرسشنامه و برای سنجش روایی سؤالها، روایی محتوا و روایی سازه بررسی شد. برای سنجش اعتبار محتوای پرسشنامه نظرهای پژوهشگران، استادان دانشگاهی و کارشناسان خبره بهکار گرفته شد. سنجش روایی سازه نیز با کمک تحلیل عاملی تأییدی و با نرمافزار لیزرل انجام گرفت. مدل مفهومی پژوهش متشکل از ابزارهای مدرن بازاریابی سیاسی به عنوان متغیر مستقل، انسجام ملی به عنوان متغیر وابسته و مشارکت سیاسی و اعتماد عمومی به عنوان متغیرهای مداخلهگر است. نتیجۀ حاصل از پژوهش تأثیر معنادار ابزارهای مدرن بازاریابی سیاسی بر انسجام ملی را تأیید میکند.
کلید واژگان
ابزارهای مدرن بازاریابی سیاسیاعتماد عمومی
انسجام ملی
مشارکت سیاسی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2016-01-211394-11-01
ناشر
پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار، دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، ایراندانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، ایران
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، ایران
شاپا
2423-69422423-6934




