• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
    • دوره 13, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
    • دوره 13, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل تأثیر رهبــــری معنوی و پیامدهای آن بر عملکرد ســـازمانی با به‌کارگیری کارت امتیازی متوازن در بنگاه‌های کوچک و متوسط شهر اصفهان

    (ندگان)پدیدآور
    نصر اصفهانی, علیسبحانی, محمدخزائی پول, جوادامانی, مجتبی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    357.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه نقش رهبران معنوی تحریک و برانگیختن کارکنان با به‌کارگیری چشم‌انداز معنوی و ایجاد زمینه‌های فرهنگی بر اساس ارزش‌های انسانی است تا کارکنانی توانمند، با بهره‌وری بالا، متعهد و باانگیزه را پرورش دهند‌. هدف این پژوهش پاسخ به این سؤال است که آیا رهبری معنوی می‌تواند موجب افزایش عملکرد بنگاه‌های کوچک و متوسط در شهر اصفهان شود؟ این تحقیق با توجه به هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- پیمایشی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. جامعة آماری این پژوهش کارکنان شرکت‌های کوچک و متوسط شهر اصفهان است که نمونه‌ای به روش تصادفی ساده شامل 321 نفر از بین آن‌ها انتخاب شد. ابزار جمع‌‌آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه است. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، آزمون فرضیه‌ها و بررسی برازش مدل پژوهش، مدل‌سازی معادلات ساختاری با نرم‌افزارهایSPSS  و AMOS به‌کار گرفته شد. یافته‌های تحقیق نشان داد رهبری معنوی بر عملکرد سازمانی تأثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین، نتایج نشان داد عضویت و معناداری به عنوان پیامدهای رهبری معنوی بر عملکرد تأثیرگذارند.
    کلید واژگان
    رهبری معنوی
    شرکت‌های کوچک و متوسط
    عملکرد سازمانی
    کارت امتیازی متوازن

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2015-05-22
    1394-03-01
    ناشر
    پردیس فارابی دانشگاه تهران
    College of Farabi, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار مدیریت بازرگانی، دانشگاه اصفهان، ایران
    کارشناس‌‌ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه اصفهان، ایران
    کارشناس‌ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه اصفهان، ایران
    کارشناس‌ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه اصفهان، ایران

    شاپا
    2423-6942
    2423-6934
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jomc.2015.53302
    https://jomc.ut.ac.ir/article_53302.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230508

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب