بررسی تأثیر برندسازی کارفرما بر جذب استعدادها در بانک رفاه
(ندگان)پدیدآور
برغمدی, قاسمقلی پور, آریننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
سازمانها و شرکتهای رقیب، سعی میکنند افراد بااستعداد را جذب و حفظ کنند. برند کارفرما استعدادها را به سازمان جذب میکند. برند کارفرما مجموعه عوامل داخلی مربوط به پرسنل است که با اطلاعرسانی به افراد خارج سازمان، به افراد القا میکند این سازمان موقعیت، جایگاه و مکانی مناسب برای کارکردن است. استعدادها نیز به سازمانی جذب میشوند که احساس کنند برایشان مناسب است، ایجاد احساس مثبت در ذهن فرد مستعد مهم است. در این تحقیق چگونگی ایجاد تصویر در ذهن فرد بااستعداد، برای جذب شدن به بانک رفاه بررسی، و عوامل جذب استعدادها به روش کیفی در بانک رفاه مشخص شد. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و ابزار گردآوری دادهها، مصاحبه است. اطلاعات با روش تحلیل تم، تجزیهوتحلیل شد. نتایج نشان داد پنج عامل داخلی از برند کارفرما و یک عامل متفرقه، در صورت اطلاعرسانی و انتقال به افراد بااستعداد بر جذب آنها مؤثر بوده است. همچنین، عوامل خارجی نیز بر جذب استعدادها در بانک رفاه مؤثر بوده است.
کلید واژگان
بانک رفاهبرند کارفرما
جذب استعداد
مدیریت استعداد
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2015-05-221394-03-01
ناشر
پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
کارشناسارشد، دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، ایراناستاد، دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، ایران
شاپا
2423-69422423-6934




