تأثیر ابعاد فرهنگ هافستد بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی با میانجیگری ادراک مشتری از شرکت
(ندگان)پدیدآور
نژادشکوهی, فاطمهدعایی, حبیب اللهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با افزایش خرید و فروش اینترنتی کالا و خدمات، و گسترش تجارت الکترونیکی، موضوع ایجاد اعتماد بسیار بااهمیت شده است. عوامل متعددی بر اعتماد مشتری مؤثرند. پژوهش حاضر با بهکارگیری مدلیابی معادلات ساختاری، تأثیر ابعاد فرهنگ هافستد بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی از طریق ادراک مشتری از شرکت را بررسی میکند. این تحقیق با روش پیمایشی در بین دانشجویان مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 92-1391 دانشگاه فردوسی مشهد با حجم نمونة 384 نفر انجام گرفت. روایی با بهکارگیری تحلیل عاملی، و پایایی با محاسبة آلفای کرونباخ تأیید شد. برای تحلیل آماری دادهها، تکنیک پی.ال.اس بهکار گرفته شد. مردگرایی/ زنگرایی بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی از طریق ادراک مشتری از اعتبار شرکت، تأثیر دارد. ادراک مشتری از اندازه و اعتبار شرکت بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی نیز مؤثر است. این تحقیق شامل همۀ ابعاد فرهنگی هافستد است که برای اولین بار در ایران انجام شده است.
کلید واژگان
ابعاد فرهنگی هافستدادراک مشتری از شرکت
اعتماد مشتری
خرید اینترنت
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2014-04-211393-02-01
ناشر
پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه فردوسی مشهددانشیار گروه مدیریت، دانشگاه سیستان و بلوچستان
شاپا
2423-69422423-6934




