• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازاریابی
    • دوره 14, شماره 45
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازاریابی
    • دوره 14, شماره 45
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر مشتری‌مداری بر عملکرد صادراتی شرکت‌های صادرکننده لوازم منزل با در نظر گرفتن تأثیر اعتماد، ارتباطات و تعهد رفتاری به کمک روش بیزی

    (ندگان)پدیدآور
    خانمحمدی, فاطمهخون سیاوش, محسنعبدالوند, محمد علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.161 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش‌های انجام شده در حوزه عملکرد صادراتی نشان می‌دهد که مطالعات در خصوص عملکرد صادراتی، دامنه وسیعی از عوامل مؤثر بر فعالیت و موفقیت صادراتی شرکت‌ها را نمایان می‌سازد. از طرف دیگر، ماهیت مشتری‌مداری متشکل از مجموعه‌ای از توانایی‌ها است که به آسانی قابل تقلید نبوده و می‌تواند برای مؤسسه در دراز مدت یک مزیت رقابتی ویژه ایجاد نماید. لذا، هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر مشتری‌مداری بر عملکرد صادراتی شرکت‌های صادرکننده لوازم منزل با در نظر گرفتن تأثیر متغیرهای تعدیل‌گر اعتماد، ارتباطات و تعهد رفتاری است. در این رابطه، پرسش‌نامه‌ای با 38 سؤال برای تمامی شرکت‌های شناسایی شده ارسال گردید. در این پژوهش، با توجه به نرمال نبودن داده‌ها و حجم کوچک نمونه (کوچک‌تر از 200) از روش تحلیل ساختاری بیزی استفاده شده است و روش برآورد پارامترها در ساختار، روش حداقل مربعات خطای تعمیم یافته می‌باشد. نتایج تجزیه و تحلیل 146 پرسش‌نامه به دست آمده با استفاده از روش تحلیل ساختاری بیزی نشان داد هر سه متغیر اعتماد، ارتباطات و تعهد رفتاری بر رابطه بین مشتری‌مداری و عملکرد صادراتی تأثیرگذار هستند. در پایان پیشنهادهایی برای تحقق مشتری‌مداری و دستیابی به عملکرد بهتر با استفاده از این سه متغیر ارائه شده است.
    کلید واژگان
    ارتباطات
    اعتماد
    تعهدرفتاری
    روش تحلیل ساختاری بیزی
    عملکرد صادراتی
    مشتری‌مداری

    شماره نشریه
    45
    تاریخ نشر
    2019-12-22
    1398-10-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
    سازمان پدید آورنده
    دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    استادیار، گروه آمار، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
    استادیار، گروه مدیریت بازگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

    شاپا
    1735-949X
    2008-255X
    URI
    http://jomm.srbiau.ac.ir/article_15974.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230411

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب