تأثیر نوآوری باز بر موفقیت توسعه محصول جدید در صنعت غذایی (مورد مطالعه: شرکت گلستان)
(ندگان)پدیدآور
تقی زاده, آرزوکریمی, آصفنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این پژوهش، بررسی نقش نوآوری باز بر موفقیت توسعه محصول جدید در صنعت غذایی است که بر مبنای هدف و یک پژوهش توصیفی-کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش را 320 نفر از مدیران و کارکنان شرکت گلستان تشکیل میدهند که با کمک جدول کرجسی و مورگان، تعداد 185 نفر از آنان با بکارگیری روش نمونهگیری انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامهای پژوهشگر ساخته استفاده شد. در این پژوهش سنجش روایی به دو روش اعتبار محتوایی و اعتبار عاملی صورت گرفت. برای سنجش پایایی نیز یک مرحله پیش آزمون انجام شد و از طریق آلفای کرونباخ محاسبه گردید. دادهها، با استفاده از روشهای آمار توصیفی و استنباطی و نرمافزارهای LIZREL, SPSS تجزیه و تحلیل شد. بر اساس نتایج به دست آمده، نوآوری باز و همه ابعاد آن از لحاظ آماری بر موفقیت توسعه محصول جدید، دارای اثر مثبت و معنادار است.
کلید واژگان
نوآوری بازاکتشاف درونی
اکتشاف بیرونی
بهرهبرداری درونی
بهرهبرداری بیرونی
موفقیت توسعه محصول جدید
شماره نشریه
45تاریخ نشر
2019-12-221398-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایراناستادیار، گروه مدیریت کسب و کار، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، ایران
شاپا
1735-949X2008-255X




