از ویژگیهای حائز اهمیت در خرید تا ارزشهای شخصی مصرفکنندگان: مروری بر تکنیک نردبانی و چگونگی اجرای آن در تحقیقات بازاریابی
(ندگان)پدیدآور
کیماسی, مسعودعموئی اوجاکی, علینصیر, ملیکانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف مطالعه حاضر معرفی تکنیک نردبانی بهعنوان یک ابزار مناسب در تحقیقات بازاریابی و رفتار مصرفکننده و چگونگی اجرای آن در عمل است. در این مطالعه تکنیک نردبانی بهعنوان ابزاری مهم برای فهم ارزشهای مصرفکننده و تدوین استراتژیهای برند و پیام تبلیغاتی معرفی میشود. علیرغم اینکه تکنیک نردبانی ابزاری قوی و مفید برای بازاریابان و محققان برای فهم رفتار مصرفکننده است، با این حال به دلیل آشنایی کم و دشواری اجرای این تکنیک، به میزان کمی از آن در مطالعات رفتار مصرفکننده استفاده میشود. در این مطالعه، علاوه بر تشریح نحوه اجرای این تکنیک و چگونگی استخراج نقشه سلسلهمراتبی ارزش، به چالشها و مشکلاتی که محققان در بهکارگیری این تکنیک با آن روبهرو میشوند و راهحل آنها اشاره شده است. این مطالعه، بینش مناسبی را برای بازاریابان و محققان علاقهمند به شناخت ارزشهای مصرفکنندگان و چگونگی ارتباط بین ویژگیهای یک محصول یا برند خاص با ارزشهای شخصی مصرفکنندگان فراهم میکند.
کلید واژگان
زنجیره ارزشتکنیک نردبانی
ماتریس استنباطی
نظریه ابزار-هدف
نقشه سلسله مراتبی ارزش
شماره نشریه
40تاریخ نشر
2018-10-231397-08-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتسازمان پدید آورنده
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه تهران، تهران، ایراندانشجوی دکتری بازاریابی، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
دانشجوی کارشناسیارشد بازاریابی، پردیس البرز دانشگاه تهران، تهران، ایران
شاپا
1735-949X2008-255X




