تأثیر خدمات ارزش افزوده بر کیفیت و ارزش ویژهی برند در صنعت نوشابهسازی (مطالعهی موردی: کارخانه نوشابهسازی زمزم اصفهان)
(ندگان)پدیدآور
قربانی دینانی, حسنفتاحی, راهلهجوزدانی, مریمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش: هدف از انجام این پژوهش، بررسی ارزش ویژهی برند از منظر خدمات (از جمله، خدمات فنی، شخصی و عملیاتی) با در نظر گرفتن متغیر خدمات ارزش افزوده است. روش پژوهش: از این تحقیق برای حل مسائل موجود استفاده می شود، لذا با در نظر گرفتن مواردی مانند یافتن مسئله و پاسخ آن، ماهیت این تحقیق را میتوان کاربردی در نظر گرفت و چون مسیر پیشبرد مقاله از طریق جمعآوری اطلاعات به دستآمده از پرسشنامه است، میتوان آن را پژوهشی پیمایشی دانست. همچنین، پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی است. جامعهی آماری این تحقیق، عمدهفروشان نوشابه گازدار در سطح شهر اصفهان بود. بهمنظور تعیین پایایی آزمون، روش آلفای کرونباخ با استفاده از نرمافزار اسمارت پیالاس به کار گرفته شد. نتایج پژوهش: نتایج حاصل از این پژوهش، نشاندهنده رابطه مثبت و معنادار بین کلیه خدمات (فنی، شخصی و عملیاتی) و کیفیت خدمات ارزش افزوده برند بر ارزش ویژهی برند است؛ همچنین، این نتایج، نقش بارز خدمات فنی در کسب رضایت مشتریان را نیز برجسته ساختند. در مقابل، در مقولهی خدمات شخصی، نقاط ضعفی در کسب رضایت مشتریان مشاهده شد. محدودیتهای پژوهش: از محدودیتهای این پژوهش میتوان به محدودیتهای تعمیم یافتهها، هزینهبر و زمانبر بودن مطالعات مربوطه و بیمیلی برخی پاسخدهندگان در ارائهی اطلاعات مورد نظر اشاره کرد. کاربردهای مدیریتی پژوهش: پیشنهاد میشود تولیدکنندگان و ارائهدهندگان خدمات، خدمات شخصی خود را بهمنظور کسب رضایت مشتریان، ارتقا داده که این امر، به نوبهی خود به افزایش سطح سودآوری شرکت خواهد انجامید. با توجه به محدودیت استفاده از خدمات اینترنتی، سفارش آنلاین و عدم تمایل مشتریان باید بستری مناسب را برای استفاده مشتریان از اینترنت فراهم نمود تا بتوان از این گزینه بهعنوان ارزش افزوده با درجه بالا استفاده نمود. نوآوری پژوهش: این پژوهش بر نحوهی ارائهی خدمات توسط یک تولیدکننده، تمرکز کرده که جنبهای ناملموس بوده و کمتر توسط پژوهشگران، مورد ارزیابی قرار گرفته است.
کلید واژگان
ارزش ویژهی برندخدمات فنی
خدمات شخصی
خدمات عملیاتی
خدمات ارزش افزوده
شماره نشریه
39تاریخ نشر
2018-07-231397-05-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتسازمان پدید آورنده
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد مبارکه، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایراندانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، واحد مبارکه، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران
دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، واحد مبارکه، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران
شاپا
1735-949X2008-255X
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
تحلیل شکاف در خدمات ارتباطات ماهوارهای
محمدی, لیلا؛ سجودی, پروین؛ بد, محمد؛ شیخ زاده, سعید (پژوهشگاه هوافضا و انجمن هوافضای ایران، شماره ثبت مجوز نشریه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 82946 مورخ 1397/07/02, 2023-12-22)با توجه به تنوع جغرافیایی کشور و الزام برای بالا بردن ضرایب اطمینان و نفوذ دسترسی و همچنین به دلیل نیازمندیهای خدمات آینده و در نظر گرفتن ملاحظات اقتصادی، استفاده از ارتباطات ماهوارهای امری اجتنابناپذیر است. در حال حاضر ...
-
امکانسنجی ارائه خدمات مرجع دیجیتالی مشارکتی در کتابخانههای مرکزی دانشگاههای سطح یک ایران
سابقی, سحر؛ نجفقلی نژاد, اعظم (2023-11-22)هدف: پژوهش حاضر با هدف امکانسنجی ارائه خدمات مرجع دیجیتالی مشارکتی در کتابخانههای مرکزی دانشگاههای سطح یک ایران انجام شد.روششناسی: این پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر ماهیت، توصیفی پیمایشی است. جامعه پژوهش شامل مدیران ...
-
برونسپاری فعالیتهای کتابخانهای در سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران: تأثیرات بر بهبود عملکرد و چالشهای فرارو
نشاط, نرگس؛ باغی کشتان, معصومه (سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2014-11-22)هدف: ارزیابی برونسپاری فعالیتهای کتابخانهای و نقش آن در بهبود عملکرد کتابخانه ملی ایران. روش/ رویکرد پژوهش: پیمایشی از نوع کاربردی. جامعه آماری شامل تمام مدیران و کارکنان کتابخانه ملی در ادارات کل پردازش (فهرستنویسی)، ...




