بررسی تأثیر کیفیت وبسایت، هیجان و رضایت بر وفاداری الکترونیکی مشتریان در وبسایتهای رزرو سفر
(ندگان)پدیدآور
عباسپور, باقرنجفی زاده, نادره الساداتمیرزایی, علی اکبرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ بررسی تأثیر کیفیت وبسایت، هیجان مشتری و رضایتمندی مشتری بر وفاداری الکترونیکی مشتری است. اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻫﺪف ﻳﻚ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻛﺎرﺑﺮدی و از ﻧﻈﺮ ﺟﻤﻊآوری دادهﻫﺎ ﺗﺤﻘﻴﻘﻲ ﭘﻴﻤﺎﻳﺸﻲ - ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری این پژوهش دانشجویان دانشگاههای استان بوشهر که حداقل یک بار تجربه استفاده از وبسایتهای رزور آنلاین تورهای مسافرتی را داشتهاند میباشند ﻛﻪ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش نمونهگیری در دسترس 367 نفر از آنان در پژوهش شرکت کردند. در پژوهش حاضر جهت آزمون الگوی اندازهگیری و فرضیههای پژوهش از مدل یابی معادلات ساختاری به روش کمترین مجذورات جزئی با نرمافزار SMARTPLS استفاده شده است. ﻧﺘﺎﻳﺞ تحقیق حاضر نشان میدهد که کیفیت وبسایت، هیجان و رضایت مشتری بر وفاداری مشتری تأثیر دارد و بین آنها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. در مجموع یافتهها نقش کیفیت وبسایت، هیجان مشتری و رضایت مشتری الکترونیکی بر وفاداری الکترونیکی مشتری را مورد تأکید قرار میدهند. نتایج این تحقیق هم دربعد علمی هم از بعد مدیریتی به این رشته کمک نموده است. از بعد علمی به دانش موجود در خصوص وبسایت و از بعد مدیریتی به مدیران شرکتهای مسافرتی آنلاین برای بهبود قابلیت استفاده از وبسایت با ارایهی اطلاعات مفید، ایجاد اعتماد، خلق هیجان و جذابیت در وبسایت کمک میکند.
کلید واژگان
کیفیت وبسایتهیجان مشتری
رضایت مشتری
الکترونیکی
وفاداری الکترونیکی مشتری
سفر
شماره نشریه
38تاریخ نشر
2018-04-211397-02-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتسازمان پدید آورنده
مربی، گروه مدیریت بازرگانی، واحد بوشهر- مرکز بندر کنگان، دانشگاه آزاد اسلامی، بوشهر، ایراناستادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران
کارشناسارشد مدیریت بازرگانی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران
شاپا
1735-949X2008-255X




