بررسی تأثیر ادراک از منصفانه بودن قیمت بر تمایل به خرید مصرفکننده محصولات سامسونگ (مطالعه موردی: شهروندان اراکی)
(ندگان)پدیدآور
میرزایی, علی اکبرقلعه نویی, محمدکریمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
افزایش روزافزون شدت رقابت میان سازمانها در قرن کنونی باعث شده که سازمانها همواره به دنبال راهکارهایی جهت کسب مزین رقابتی و پیروزی در میدان رقابت باشند.
با همتراز شدن کیفیت کالاهای شرکتهای متفاوت و تشدید رقابت، عنصر قیمت به یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر حفظ و جذب مشتریان و وفاداری و رضایت آنها تبدیل شده است. این امر امروزه به دلیل گسترش روزافزون اینترنت، بیشتر مصداق پیدا میکند. قیمتگذاری روی محصولات و خدماتی که در هر کسب و کاری عرضه میشود یکی از مهمترین مراحل در هر تجارت است. "قیمتگذاری" از مفاهیم پایه در علم اقتصاد و بخصوص بازاریابی است. آگاهی از اصول، روشها، هدفها، چالشها و راهکارهای آن بویژه به منظور استفاده از این مفاهیم در ارائه خدمات اطلاعرسانی و دسترسی به اطلاعات، اهمیت زیادی دارد. یکی از پیچیدهترین مشکلاتی که شرکتهای بینالمللی با آن مواجهاند، پدیده تفاوت قیمتها در کشورهاست. امروزه منصفانه بودن قیمت در تحقیقات بازاریابی توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده است.
این تحقیق از لحاظ ماهیت و روش از نوع علّی است و برای جمعآوری دادهها از روش میدانی و با استفاده از ابزار پرسشنامه استفاده شده است، و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار SPSS استفاده شده است.
کلید واژگان
قیمتگذاریادراک
خرید
مصرفکننده
محصولات سامسونگ
شماره نشریه
36تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتسازمان پدید آورنده
کارشناسارشد مدیریت بازرگانی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایرانکارشناسارشد مدیریت بازرگانی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران
شاپا
1735-949X2008-255X




