راحتی تحویل خرید آنلاین و تأثیر آن بر افزایش رضایت مشتری
(ندگان)پدیدآور
احمدی, عباسحیدری, سید احمدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این مقاله، شناسایی ابعاد راحتی خرید آنلاین است که بر قصد خرید آنلاین مصرفکننده تأثیر میگذارد و یک مدل مفهومی برای سنجش ادراک مصرفکنندگان از راحتی خرید ارائه میدهد که این امر به منظور تفوق یافتن بر کاستیهای مطالعات قبلی است که نتایج تجربه خرید راحت را بررسی نکردهاند. بنابراین هدف از انجام این پژوهش بررسی راحتی تحویل خرید آنلاین و تأثیر آن بر افزایش رضایت مشتری و تشویق به تبلیغ دهان به دهان الکترونیکی میباشد. جامعه آماری این تحقیق مشتریان سایت دیجی کالا (بیش از 2000 نفر) میباشد. که از بین آنان 385 نفر به عنوان نمونه تحقیق حاضر انتخاب شدند. ابزار جمع آوری دادهها پرسشنامه بوده و روایی سازه از طریق تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفت، تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش از طریق مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Spssو Plsانجام شد. یافتههای این تحقیق نشان داد که 5 فرضیه محقق تأیید شد و 5 فرضیه دیگر رد شد.
کلید واژگان
خرید آنلاینرضایت مشتری
رفتار مشتری
تبلیغ دهان به دهان الکترونیکی
سایت دیجی کالا
شماره نشریه
36تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتسازمان پدید آورنده
استادیار، گروه مدیریت بازاریابی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایراندانشجوی کارشناسیارشد مدیریت کسب و کار، دانشگاه پیام نور ساری، ساری، ایران
شاپا
1735-949X2008-255X




