بازاریابی احساسی، قابلیتهای دینامیک و سودآوری سازمانی
(ندگان)پدیدآور
پورسلیمی, مجتبیامیدی, انوشنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزهسودآوری سازمانی در بازارهای رقابتی یکی از پارادایمهای مهم در مباحث سازمان و عملکرد میباشد، که مورد تحقیق گستردهای قرار گرفته است. سازمانهایی که درک خوبی از این مباحث داشتهاند، قادر خواهند بود عملکرد بهتری داشته و سودآورتر باشند لذا پژوهش حاضر با هدف تبیین رابطه اثرگذاری قابلیتهای دینامیک، بازاریابی احساسی، وفاداری به نام تجاری بر سودآوری سازمانی صورت گرفته است ودر این راستا دادههای مورد نیاز، با استفاده از پرسشنامه دارای روایی و پایایی مناسب، از جامعه آماری مورد نظر تحقیق (نمایندگان فعال بیمه پاسارگاد خراسان رضوی که تعداد آنها 261 نفر بودهاند که براساس جدول مورگان، تعداد نمونه 152 نفر انتخاب شد) جمعآوری گردید. فرضیههای ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺪل ﺳﺎزی ﻣﻌﺎدﻻت ﺳﺎﺧﺘﺎری ﺑﺎ ﺑﻪﮐﺎرﮔﯿﺮی ﻧﺮم اﻓﺰار PLS و روش ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻣﺴﯿﺮ ﻣﻮرد ﺳﻨﺠﺶ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ و نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که بازاریابی احساسی با واسطه وفاداری به نام تجاری بر سودآوری سازمانی تأثیر مثبت و معنی داری داشته و همچنین نتایج حاکی از این بود که قابلیتهای دینامیک سازمان نیز بر سودآوری سازمانی تأثیر مثبت معنی داری دارند.
کلید واژگان
بازاریابی احساسیسودآوری سازمانی
قابلیتهای دینامیک
وفاداری به نام تجاری
شماره نشریه
35تاریخ نشر
2017-08-231396-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتسازمان پدید آورنده
استادیار، گروه مدیریت، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانمدرس گروه مدیریت، مؤسسه آموزش عالی تابران، مشهد، ایران
شاپا
1735-949X2008-255X




