تأثیر ویژگیهای شخصیتی بیمهگذار بر شخصیت برند و وفاداری به برند (مورد مطالعه: شرکتهای بیمه ایران در شهرستان لنگرود)
(ندگان)پدیدآور
خدایاری, فرانکطوطیان اصفهانی, صدیقهتاج بر پرشکوهی, رقیهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر، شناسایی تأثیر ویژگیهای شخصیتی مشتریان بر شخصیت برند و وفاداری به برند میباشد. روش پژوهش بر حسب هدف کاربردی و بر اساس نحوه اجرا توصیفی - پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش کلیّه بیمهگذاران بیمه ایران در سطح شهرستان لنگرود به تعداد 22857 نفر میباشد. برای جمعآوری دادههای این مطالعه، از شیوه نمونهگیری تصادفی ساده و برای محاسبه حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شده که تعداد حجم نمونه 377 به دست آمد. به منظور آزمون فرضیههای پژوهش، از مدلسازی معادلات ساختاری با نرم افزار اسمارت پی.ال.اس استفاده گردیده است. نتایج پژوهش نشان داد که ابعاد پنجگانه ویژگیهای شخصیتی مشتریان (انعطافپذیری، با وجدان بودن، برونگرایی، دلپذیربودن و روان رنجوری) بر ابعاد شخـصیت برند (دلفریبی، صلاحیت و هیجان) و وفاداری به برند تأثیر معناداری دارد. همچنین، این پژوهش نشان داد که شخصیتی که از برند شرکت بیمه ایران در ذهن بیمهگذاران ایجاد شده است بر وفاداری آنها به این برند تأثیر مثبت دارد.
کلید واژگان
پنج عامل بزرگ شخصیتشخصیت برند
وفاداری به برند
بیمه ایران
شماره نشریه
35تاریخ نشر
2017-08-231396-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتسازمان پدید آورنده
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایراناستادیار، گروه حسابداری، واحد تهران شرق، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
دانشجوی کارشناسیارشد مدیریت، واحد الکترونیک، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
شاپا
1735-949X2008-255X




