• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازاریابی
    • دوره 12, شماره 35
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازاریابی
    • دوره 12, شماره 35
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مطالعه تجربی تأثیر استرس بر خرید وسواسی با نقش تعدیل‌گر جنسیت

    (ندگان)پدیدآور
    حیدرزاده, کامبیزنجفی, کبریسلیمانی, نسرین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.102 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    فلسفه بازاریابی تمرکز بر نیازها و خواسته­های مشتریان است. خرید وسواسی نوعی از خرید اجباری است که فراوانی آن در جوامع مختلف کم نیست. این نوع رفتار پیامد بی­ثباتی هیجانی و عوامل روانشناختی است که باید در بازاریابی مورد توجه قرار گیرد. بنابراین، این پژوهش با هدف بررسی تأثیر استرس بر خرید وسواسی با نقش تعدیل­گر جنسیت با طرح‌ عاملی 2×2 و بر اساس سناریوی متنی انجام گرفته است. پژوهش در جامعه آماری دانشجویان و با مشارکت 240 نفر از دانشجویان زن و مرد بررسی شده است. داده­های پژوهش با استفاده از پرسشنامه مبتنی بر سناریو و با تحلیل واریانس دو طرفه و رگرسیون فرایندی تجزیه و تحلیل شده است. نتایج نشان می­دهد گرایش به خرید وسواسی در موقعیت استرس­زا به صورت معنادار بیشتر از موقعیت فاقد استرس است و گرایش به خرید وسواسی در زنان به صورت معنادار بیشتر از مردان است. همچنین نتایج بیانگر این است که جنسیت رابطه بین استرس و خرید وسواسی را تعدیل می­کند. چنانچه زنان در موقعیت استرس زا قرار گیرند، خرید وسواسی افزایش می­یابد در حالیکه خرید وسواسی مردان در چنین موقعیتی کاهش می­یابد.
    کلید واژگان
    استرس
    جنسیت
    خرید وسواسی

    شماره نشریه
    35
    تاریخ نشر
    2017-08-23
    1396-06-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
    کارشناسی‌ارشد مدیریت بازرگانی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران

    شاپا
    1735-949X
    2008-255X
    URI
    http://jomm.srbiau.ac.ir/article_14326.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230342

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب