• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازاریابی
    • دوره 11, شماره 31
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازاریابی
    • دوره 11, شماره 31
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مطالعه تأثیر قابلیت‌های بازاریابی بر مزیت رقابتی و عملکرد تجاری شرکت‌های بیمه (مطالعه تطبیقی بیمه‌های تأمین اجتماعی و خدمات درمانی)

    (ندگان)پدیدآور
    جعفرپور, محمودنبی زاده مامانی, النازدهقان چاچکامی, محدثه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    672.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با توجه به نیاز شدید مؤسسات بیمه‌گذار به کسب مزیت رقابتی، پژوهش حاضر در پی بررسی رابطه بین قابلیت‌های بازاریابی و مزیت رقابتی با عملکرد سازمانی بوده است. پژوهش از نظر ماهیت و هدف، کاربردی؛ از نظر نوع داده‌های گردآوری‌ شده، کمّی و برحسب نتیجه، تبیینی است. جامعه آماری پژوهش، کارکنان شعب بیمه‌های تأمین اجتماعی و خدمات درمانی استان قم و روش نمونه‌گیری، تصادفی ساده بوده است. به ‌منظور بررسی برازش مدل‌های اندازه‌گیری از شاخص‌های آلفای کرونباخ، CR و AVE استفاده شد. برای تعیین برازش مدل ساختاری نیز از ضرایب معناداری Z و معیار  استفاده شد. در این پژوهش سه فرضیه مورد آزمون قرار گرفت که هر یک به کمک ضرایب مسیر و ضرایب معناداری Z از طریق نرم‌افزارهای PLS و  SPSSآزمون شدند. نتایج آزمون‌ها حاکی از آن بود که متغیرهای مدل در نمونه مورد بررسی در شعب خدمات درمانی با مقادیر بالاتری نسبت به تأمین اجتماعی به هم مرتبط‌اند. از این‌رو چنین نتیجه حاصل شد که سرمایه‌گذاری در شناسایی و به ‌کارگیری این قابلیت‌ها در این سازمان نسبت به تأمین اجتماعی نتیجه مطلوب‌تری در پی خواهد داشت.
    کلید واژگان
    قابلیت‌های بازاریابی
    مزیت رقابتی
    تمرکز
    تمایز
    رهبری هزینه
    عملکرد

    شماره نشریه
    31
    تاریخ نشر
    2016-08-22
    1395-06-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
    سازمان پدید آورنده
    دکتری، دانشکده مدیریت وحسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
    کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران ،قم، ایران
    کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران ،قم ، ایران

    شاپا
    1735-949X
    2008-255X
    URI
    http://jomm.srbiau.ac.ir/article_13541.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230315

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب