بررسی تاثیر همسویی استراتژی های بازاریابی بر زنجیره تامین و عملکرد سازمان (مطالعه موردی: گروه صنعتی انتخاب)
(ندگان)پدیدآور
دلوی اصفهانی, محمدرضاقربانی, حسنباقری قلعه سلیمی, مرضیهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر همسویی استراتژیهای بازاریابی بر زنجیره تامین و عملکرد سازمانی در گروه صنعتی انتخاب میباشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی-عملی و از نظر ماهیت و روش جز پژوهش توصیفی- پیماشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را مدیران سطوح مختلف گروه صنعتی انتخاب در سال 1391 تشکیل دادند و تعداد نمونه آماری 159 نفر بود که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد. در این پژوهش از پرسشنامه برای جمع آوری دادهها و برای تایید روایی پرسشنامه از نظرات خبرگان و برای سنجش پایایی از نرم افزار SPSS استفاده شد و آلفای کرونباخ برابر 921/0 به دست آمد. در این پژوهش جهت تحلیل دادهها از نرم افزارهای SPSS و AMOS و مدل تحلیل مسیر استفادهگردید که نتایج حاکی از آن است که بین همسویی استراتژیهای بازاریابی با زنجیره تامین بر عملکرد زنجیره تامین رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین بین عملکرد زنجیره تامین با عملکرد سازمان هم رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
کلید واژگان
مدیریت زنجیره تامینهمسویی
استراتژی بازاریابی
عملکرد زنجیره تامین
عملکرد سازمان
شماره نشریه
23تاریخ نشر
2014-06-221393-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتسازمان پدید آورنده
استادیار، عضو هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی، واحد دهاقان، دهاقان، ایراناستادیار، عضو هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مبارکه، مبارکه، ایران
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، بازرگانی داخلی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مبارکه، مبارکه، ایران
شاپا
1735-949X2008-255X




