• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازاریابی
    • دوره 9, شماره 23
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازاریابی
    • دوره 9, شماره 23
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر اعتبار برند بر وفاداری مشتریان از دیدگاه خریداران لوازم خانگی

    (ندگان)پدیدآور
    قربانی قویدل, سهیلشبگو منصف, سید محمود
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    397.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با توجه به این که به دست آوردن مشتری جدید بسیار پرهزینه­تر از برقراری یک رابطه گسترده­تر و عمیق­تر با مشتریان فعلی است موضوع وفاداری مشتری به برند و شناسایی عوامل موثر برآن از اهمیت ویژه­ای برخوردار است و یکی از عوامل ایجاد و افزایش تعهد وفاداری مشتری قابلیت اعتبار برند است. اعتبار برند یکی از با ارزش­ترین دارایی­های هر شرکت می­باشد. برندهایی که اعتبار افزوده­ای را برای مشتریان به ارمغان می­آورند می­توانند به جایگاه خاصی در ذهن مصرف کننده دست یابند. این تحقیق از لحاظ روش و اجرا از نوع تحقیقات توصیفی- همبستگی با رویکرد علی است و از نظر هدف از نوع کاربردی است. در این تحقیق روابط میان اعتبار برند(که با قابلیت اعتماد و تخصص تعریف می­شود) به عنوان متغیر مستقل بارضایت، تعهد وفاداری و تعهد  مستمر به  عنوان متغیرهای وابسته بررسی گردیده و همچنین رابطه میان رضایت و تعهد به وفاداری با تمایل به تغییر برند و توصیه­های شفاهی به خرید به عنوان متغیرهای مستقل و همچنین رابطه میان تعهد مستمر با تمایل به تغییر برند مورد آزمون قرار گرفته است. جامعه آماری در این تحقیق کلیه مصرف کنندگان محصولات لوازم خانگی در شهر رشت می ­باشد و از روش نمونه گیری تصادفی سهمیه ­ای که  شکلی از نمونه برداری طبقه ­ای متناسب با حجم است استفاده و اطلاعات لازم از 412 پرسشنامه که توسط مصرف کنندگان لوازم خانگی تکمیل شده جمع آوری شد. با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری فرضیه­ها مورد آزمون قرار گرفتند و نتایجی به شرح زیر به دست آمد: اعتبار برند بر رضایت، تعهد به وفاداری و تعهد مستمر تاثیر مستقیم دارد. رضایت بر تعهد و توصیه شفاهی به خرید تاثیر مستقیم دارد. رضایت باعث کاهش تمایل مشتریان به تغییر برند می ­گردد. تعهد به وفاداری بر هیچ یک از دو متغیر وابسته یعنی تمایل به تغییر برند و توصیه­های شفاهی به خرید تاثیر ندارد. تعهد مستمر بر تمایل به تغییر برند تاثیر ندارد.
    کلید واژگان
    اعتبار برند
    وفاداری مشتری
    رضایت
    تعهد به وفاداری
    تعهد مستمر
    تمایلات رفتاری

    شماره نشریه
    23
    تاریخ نشر
    2014-06-22
    1393-04-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت، رشت، ایران
    استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت، رشت، ایران

    شاپا
    1735-949X
    2008-255X
    URI
    http://jomm.srbiau.ac.ir/article_2892.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230256

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب