ارزیابی تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی منتخب بر ارزش ویژه مارک تجاری
(ندگان)پدیدآور
حیدرزاده, کامبیزضربی, سیفعلینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این تحقیق به بررسی تأثیر عناصر منتخب آمیخته بازاریابی برروی ارزش ویژه مارک تجاری پرداخته شده است. عناصر آمیخته بازاریابی در این تحقیق، قیمت، تصویر ذهنی از فروشگاه، هزینه تبلیغات، حجم (پوشش) توزیعی و ترفیعات مبتنی بر قیمت می باشند، که از طریق تأثیر بر ابعاد ارزش ویژه مارک تجاری (شامل کیفیت دریافت شده، وفاداری و تداعی (آگاهی) از مارک تجاری)، بر ارزش ویژه مارک تجاری تأثیر می گذارند. تجزیه و تحلیل نتایج تحقیق براساس مدل یابی معادلات ساختاری انجام گرفت. نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهند که تصویر ذهنی از فروشگاه، هزینه تبلیغات و حجم (پوشش) توزیعی تأثیر مثبت و مستقیمی بر ارزش ویژه مارک تجاری دارند، به طوری که ارایه محصولات در فروشگاهی با تصویر ذهنی خوب، تبلیغات گسترده و توزیع گسترده محصولات، سبب تقویت ارزش مارک تجاری می شوند.
کلید واژگان
قیمتتصویر ذهنی از فروشگاه
هزینه تبلیغات
حجم (پوشش) توزیعی
ترفیعات مبتنی بر قیمت و ارزش ویژه مارک تجاری
شماره نشریه
5تاریخ نشر
2008-09-221387-07-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتسازمان پدید آورنده
استادیار، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهراندانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی)، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران
شاپا
1735-949X2008-255X




