توسعه یک مدل جهت استقرار نرم افزار به عنوان خدمت
(ندگان)پدیدآور
حاجی احمدی, الهامخیری, بهرامنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
عصر کنونی، به عنوان عصر اطلاعات و یا دانایی نام گرفته است. در این عصر فناوری اطلاعات به عنوان یک راهبرد و طرز فکر جدید، تمام ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است و سازمانها نیز از مفاهیم و نهادهایی هستند که به طرز شدیدی تحت تاثیر فناوری اطلاعات قرار گرفتهاند، به گونهای که تصور سازمان امروزی بدون فناوری اطلاعات و کاربری آن غیرممکن به نظر میرسد. با این شرایط، شناسایی عوامل موثر بر کاربری فناوری اطلاعات در سازمانها، برای انتخاب مسیر و فرآیند مناسب جهت به کارگیری و توسعه فناوری اطلاعات امری ضروری به نظر میرسد. هدف اصلی این پژوهش بررسی و شناسایی عوامل موثر بر پذیرش نرم افزار به عنوان خدمت در شرکتها میباشد. این پژوهش بر آن است تا با بهره گیری از مدل پذیرش فناوری و تئوری انتشار نوآوری، مدلی را برای پذیرش نرم افزار به عنوان خدمت، در ایران معرفی کند. روش انجام این پژوهش بر اساس هدف، کاربردی و بر اساس روش، از نوع تحقیقات توصیفی، پیمایشی و همبستگی میباشد. دادههای مورد نیاز پژوهش از طریق توزیع پرسشنامهای ساختار یافته میان نمونهای 370 نفری از مدیران میانی و ارشد سازمانها جمعآوری گردید و با استفاده از تکنیک مدلیابی معادلات ساختاری و نرم افزارهای لیزرل و SPSS تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان میدهد که متغیر سهولت استفاده درک شده، تاثیر مثبت زیادی بر قصد استفاده مدیران جهت پذیرش و به کارگیری نرم افزار به عنوان خدمت دارد. به علاوه عواملی همچون اثر اجتماعی و اقدامات بازاریابی شرکتها نیز در پذیرش این خدمت تاثیر میگذارند.
کلید واژگان
محاسبات ابریمدل پذیرش فناوری
تئوری انتشار نوآوری
نیات رفتاری
شماره نشریه
22تاریخ نشر
2014-04-211393-02-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتسازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایراناستادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
شاپا
1735-949X2008-255X




