بررسی رابطه بین ریسک گریزی و وفاداری به نام تجاری با توجه به نقش اعتماد و احساسات مشتری در این رابطه
(ندگان)پدیدآور
نایب زاده, شهنازشهبازی, پروانهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
طرح مساله: مساله اصلی تحقیق حاضر بررسی رابطه بین ریسک گریزی و وفاداری به نام تجاری و نقشی که متغیرهای اعتماد به نام تجاری و احساسات مشتری در مورد نام تجاری در این رابطه دارند است.
روش تحقیق: جهت دستیابی به هدف پژوهش 379 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای متناسب با حجم، انتخاب شده تا مجموعهای از دادهها برای نامهای تجاری مختلف لپتاپ جمعآوری گردد؛ روش تحقیق حاضر از حیث هدف کاربردی و از حیث روش توصیفی از نوع پیمایشی است و به علت بررسی روابط همزمان بین چندین متغیر بررسی میگردد از نوع همبستگی است.
ابزار جمعآوری دادهها و تکنیک به کار رفته: ابزار این تحقیق، ابزاری مرکب از کتابخانهای و میدانی محسوب میشود. ازتکنیک معادلات ساختاری و از نرمافزار لیزرل به منظور آزمون فرضیهها استفاده شده است.
کلید واژگان
ریسکگریزیوفاداری به نام تجاری
وفاداری نگرشی
وفاداری رفتاری (تکرار خرید)
اعتماد به نام تجاری
احساسات مشتری در مورد نام تجاری
شماره نشریه
21تاریخ نشر
2014-02-201392-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتسازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یزد، گروه مدیریت، یزد، ایراندانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، گروه مدیریت، تهران، ایران
شاپا
1735-949X2008-255X




