• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازاریابی
    • دوره 6, شماره 10
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازاریابی
    • دوره 6, شماره 10
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تاثیر عوامل زمینه ای، وفاداری به برند و تغییر دادن برند بر روی تصمیم خرید مصرف کنندگان جوان

    (ندگان)پدیدآور
    صفرزاده, حسینخیری, بهرامآقا سید آقا, ریحانه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    405.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از مهم­ترین موضوعات علم بازاریابی، مقوله رفتار مصرف­کننده است. فرهنگ مصرف­کننده در سال­های اخیر به تدریج به سمت یکی از قدرتمندترین عناصر و عاملی موثر در شکل دادن به افراد و جوامع گسترش پیدا کرده است. از منظر استراتژی بازاریابی، درک الگوهای خرید برندهای مختلف از سوی مصرف­کنندگان بسیار مهم است و یکی از اهداف بازاریابان در مطالعه رفتار و یادگیری مصرف­کنندگان، تشویق آن­ها به وفادار بودن به برند (نام و نشان تجاری) است. و لذا هدف کلی از انجام تحقیق حاضر، بررسی تاثیرات عوامل زمینه­ای وهمچنین معیارهای وفاداری به برند و تغییر دادن برند به طور همزمان بر روی تصمیم خرید مصرف­کنندگان جوان می­باشد. زمینه به آن دسته از عوامل موقعیتی یا بیرونی که گزینه­های موجود را به فرد تصمیم گیرنده تحمیل می­کنند، اطلاق می­گردد. بنابراین در این راستا پنج فرضیه تحقیقی تدوین گردید. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش شامل تحقیقات توصیفی از نوع پیمایشی- مقطعی می­باشد که به صورت میدانی و با کمک ابزار پرسشنامه انجام شده است. تجزیه و تحلیل نتایج تحقیق بر اساس مدل­یابی معادلات ساختاری انجام پذیرفته است. یافته­های تحقیق نشان می­دهد که عوامل زمینه­ای بیشترین و قوی­ترین تاثیر را بر روی معیارهای وفاداری به برند دارند و پس از آن بیشترین تاثیر را بر روی فرآیند تصمیم خرید دارند. همچنین یافته­های تحقیق نشان می­دهد که عوامل زمینه­ای تاثیر چندانی بر تغییر دادن برند ندارند. دیگر یافته­های تحقیق نشان می­دهد که معیارهای وفاداری به برند نسبت به معیارهای تغییر دادن برند بر روی فرآیند تصمیم خرید تاثیر بیشتری دارند. ابتکار و ارزشمندی این مطالعه در این است که دانش خاصی را هم برای مدیران و هم برای محققین، از طریق مفهوم ساختن و سپس بررسی تجربی نتایج تصمیم خرید، وفاداری به برند و تغییر دادن برند با توجه به عوامل زمینه­ای فراهم می­آورد.
    کلید واژگان
    رفتار مصرف کننده
    تصمیم خرید
    عوامل زمینه ای
    تمایلات رفتاری
    وفاداری به برند
    تغییردادن برند

    شماره نشریه
    10
    تاریخ نشر
    2011-04-21
    1390-02-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

    شاپا
    1735-949X
    2008-255X
    URI
    http://jomm.srbiau.ac.ir/article_1685.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230160

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب