بررسی میزان سازگاری سیستم پشتیبان بازاریابی و روش های حل مسئله در سیستم های مورد استفاده قطعه سازان خودرو
(ندگان)پدیدآور
برادران کاظم زاده, رضاکیائی پور, مریمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
فرآیند جهانی شدن و سرعت پیشرفتهای تکنولوژیک باعث دگرگونی سریع بازارها شده است. موفقیت در بازارهای پر چالش آینده مستلزم آمادگی لازم برای واکنش آگاهانه و سریع است. با این همه، همچنان اکثر شرکتها ترجیح میدهند سرمایههای خود را به بخشهایی غیر از بازاریابی اختصاص دهند. میزان به کارگیری سیستمهای اطلاعاتی در این حیطه بسیار محدودتر از دیگر زمینهها بوده و در مواردی نیز که این سیستمها توسعه پیدا کردهاند متاسفانه کارایی و اثربخشی لازم را نداشتهاند. از آنجا که در مطالعات گذشته نیز همیشه تاکید بر طراحی و توسعه این سیستمها بوده و کمتر به کارایی و تاثیرات این سیستمها توجه شده، لذادر این تحقیق به بررسی میزان سازگاری میان روشهای حل مسئله و سیستم پشتیبان بازاریابی پرداختیم. موضوعی که بنا بر تحقیقات صورت گرفته سهم زیادی در افزایش اثربخشی این سیستمها داشته است. در این تحقیق تعدادی از سیسستمهای مورد استفاده قطعه سازان خودرو در حیطه بازاریابی، از طریق پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفتند که با توجه به نتایج به دست آمده، روشی که بیشترین کاربرد را در حل مسائل بازاریابی داشت و بیشترین پشتیبانی نیز از آن صورت میگرفت، روش استدلالی بود. همچنین میزان متوسط سازگاری میان مشخصههای سیستم پشتیبان و روشهای حل مسئله، 38% برآورد شد. به این ترتیب سیستمهایی که قطعه سازان در حیطه بازاریابی مورد استفاده قرار میدهند به میزان بالایی با شرایط حل مسئله در این شرکتها ناسازگاری دارند، که این عدم سازگاری مطمئنا در دراز مدت منجر به کاهش اثرات این سیستمها خواهد شد. لذا توجه به تناسب سیستم پشتیبان با شرایط حل مسئله امری ضروری به نظر میرسد که باید در طراحی سیستمهای تحت بررسی لحاظ شود.
کلید واژگان
سیستم پشتیبان بازاریابیروش حل مسئله
سازگاری
اثربخشی
قطعه سازان خودرو
شماره نشریه
11تاریخ نشر
2011-06-221390-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتشاپا
1735-949X2008-255X