مقایسه گرایش به بازار در بانک های خصوصی و دولتی و تاثیر آن بر کیفیت خدمات بانکی (مطالعه موردی: شهر یزد)
(ندگان)پدیدآور
نایب زاده, شهنازنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی گرایش به بازار در بانکهای خصوصی و دولتی و چگونگی تاثیر آن بر ادراک مشتریان از کیفیت خدمات بانکی دریافت شده توسط ایشان میباشد؛ به این منظور بانکهای خصوصی و دولتی در سطح شهر یزد به عنوان جامعه آماری برای این پژوهش در نظر گرفته شده و برای انتخاب بانکهای نمونه از روش نمونهگیری طبقهای و جهت انتخاب مشتریان در بانکهای منتخب از روش تصادفی ساده استفاده شده است؛ روش تحقیق حاضر کاربردی و همبستگی بوده و تحلیل دادهها نیز با کمک آزمونهای t، مقایسه میانگین رتبهای ویل کاکسون، من ویتنی، کروسکال والیس و همچنین آزمون رتبهبندی فریدمن و آزمون همبستگی پیرسون انجام شده است. تحلیل دادههای حاصل از اجرای تحقیق نشان میدهد که میزان گرایش دو بانک خصوصی و دولتی به بازار تفاوت معناداری با یکدیگر نداشته و بین گرایش به بازار و ادراک مشتریان از کیفیت خدمات بانکی نیز ارتباط معنادار خطی مشاهده نشد.
کلید واژگان
گرایش به بازارکیفیت خدمات بانکی
بانک خصوصی
بانک دولتی
شماره نشریه
15تاریخ نشر
2012-06-211391-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتشاپا
1735-949X2008-255X




