بررسی تاثیر عوامل منتخب بر قصد خرید محصولات سبز
(ندگان)پدیدآور
نخعی, آرزوخیری, بهرامنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
افزایش نگرانی و آگاهیهای عمومی نسبت به سلامت و حفاظت از محیط زیست منجر به این شده است که مصرف کنندگان در خریدهای خود مسائل زیست محیطی را مدنظر قرار دهند. همزمان با افزایش اهمیت مسائل زیست محیطی و مفهوم مسئولیت اجتماعی در میان مصرف کنندگان، شناخت عوامل موثر بر قصد خرید محصولات سبز توسط مصرف کنندگان ضروری به نظر میرسد. با توجه به این که قصد خرید به عنوان یک پیشبینی کننده خوب رفتار شناخته میشود هدف این پژوهش بررسی تاثیر عوامل منتخب تاثیرگذار بر قصد خرید سبز مصرف کنندگان میباشد. دادههای مورد نیاز پژوهش از طریق توزیع پرسشنامهای ساختار یافته میان نمونهای 400 نفری از شهروندان شهر قزوین جمعآوری گردیده و با استفاده از تکنیک مدلیابی معادلات ساختاری و نرم افزارهای لیزرل و SPSS تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان میدهد که عواملی همچون برندهای سبز، فعالیتهای ارتباطات بازاریابی، نگرش مبنی بر ارتباطات بازاریابی بیشتر، دانش زیست محیطی و اثربخشی ادراک شدهی مصرف کننده بر قصد خرید سبز او تاثیرگذار میباشد.
کلید واژگان
بازاریابی سبزقصد خرید
هنجارهای ذهنی
اثربخشی ادراک شده ی مصرف کننده
ارتباطات بازاریابی
دانش زیست محیطی
تجربیات پیشین
شماره نشریه
15تاریخ نشر
2012-06-211391-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتشاپا
1735-949X2008-255X




