نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطزری, نگینfa_IR
dc.contributor.authorبلوریان تهرانی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:56:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:56:01Z
dc.date.available1399-07-09T02:56:01Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:56:01Z
dc.date.issued2012-10-22en_US
dc.date.issued1391-08-01fa_IR
dc.date.submitted2013-08-25en_US
dc.date.submitted1392-06-03fa_IR
dc.identifier.citationطزری, نگین, بلوریان تهرانی, محمد. (1391). بررسی عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت های بیمه (مطالعه موردی: بیمه سامان). مدیریت بازاریابی, 7(16), 81-97.fa_IR
dc.identifier.issn1735-949X
dc.identifier.issn2008-255X
dc.identifier.urihttp://jomm.srbiau.ac.ir/article_1633.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230118
dc.description.abstractدر دنیای رقابتی امروز، مشتری نقش کلیدی ومهمی در حفظ جایگاه و نهایتا بقای سازمان­ها دارد. مدیریت ارتباط با مشتری یاری رسان سازمان­ها در ایجاد ارتباط اثربخش با مشتریان است. <br />تحقیق حاضر به بررسی عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در شرکت­های بیمه (و به طور موردی شرکت بیمه سامان) می­پردازد. هدف از این تحقیق اندازه­گیری عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری و شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت بیمه سامان در زمینه پیاده سازی CRM می­باشد. <br />پس از انجام مطالعات مبانی نظری و مدل­های مختلف، مدل 4 بعدی عوامل موفقیت در پیاده سازی CRM که دارای عوامل "تمرکز بر مشتریان کلیدی"،"سازماندهی متناسب"، "استفاده از مدیریت دانش" و "تکنولوژی" می­باشد، انتخاب شد. روش به کار برده شده در این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و بر اساس نحوه گردآوری اطلاعات، توصیفی – تحلیلی می­باشد که بدین منظور از روش پیمایشی برای توصیف متغیرهای تحقیق و تبیین روابط بین آن­ها استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق کلیه کارشناسان، مدیران و معاونین مرکز بیمه سامان در شهر تهران است، از این تعداد جامعه آماری که 191 نفر بوده، 128 نفر بر اساس فرمول کوکران در نظر گرفته شد و پرسشنامه بین آن­ها توزیع گردید. <br /> <br />نتایج حاصل از آزمون­های به کار گرفته شده آماری تی استیودنت و فریدمن برای رتبه بندی عوامل در این تحقیق نشان داد که شرکت بیمه سامان در دو مولفه تکنولوژی و مدیریت دانش وضعیت خوب و قابل قبولی داشته و دارای نقطه قوت است ولی در مولفه تمرکز بر مشتریان کلیدی به نسبت دو مولفه دیگر ضعیف­تر عمل کرده است. همچنین وضعیت شرکت در مولفه سازماندهی متناسب نسبت به دیگر مولفه­ها به صورت متوسط بوده است. به جاست که مسئولین ذیربط در حوزه تمرکز بر مشتریان کلیدی توجه بیشتری را مبذول بدارند، در غیراینصورت عملکرد ضعیف شرکت در این حوزه می­تواند تلاش­های دیگر بخش­ها را تحت شعاع قرار داده و از اثربخشی آن­ها بکاهد.fa_IR
dc.format.extent370
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت بازاریابیfa_IR
dc.relation.ispartofJounal of Marketing Managementen_US
dc.subjectمدیریت ارتباط با مشتریfa_IR
dc.subjectتمرکز بر مشتریان کلیدیfa_IR
dc.subjectسازماندهیfa_IR
dc.subjectمدیریت دانشfa_IR
dc.subjectتکنولوژیfa_IR
dc.subjectبیمهfa_IR
dc.titleبررسی عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت های بیمه (مطالعه موردی: بیمه سامان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue16
dc.citation.spage81
dc.citation.epage97


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد