• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازاریابی
    • دوره 8, شماره 18
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازاریابی
    • دوره 8, شماره 18
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تاثیر برند گرایی بر عملکرد برند و عملکرد مالی شرکت در شرکت های فعال در شهرک های صنعتی اهواز

    (ندگان)پدیدآور
    قاسمی, پریادرزیان عزیزی, عبدالهادی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    284.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه مدیران متوجه شده­اند که برند و مدیریت برند برای ادامه حیات کسب وکارشان بسیار لازم و ضروری است. در واقع برندها به بخش جدایی ناپذیر ارزش شرکت و نیز یک دارایی استراتژیک مهم تبدیل شده­اند به طوری که برای برخی از شرکت­ها، برند، همه­ی دارایی آن شرکت محسوب می­شود. از این رو، هدف این تحقیق شناسایی تاثیرات برندگرایی بر عملکرد برند (آگاهی برند، تصویر برند، وفاداری برند) و عملکرد مالی شرکت است. برای انجام این پژوهش، 162 پرسشنامه در بین مدیران شرکت­های فعال در شهرک­های صنعتی اهواز توزیع شد که 141 پرسشنامه جمع آوری شد و از روش تحقیق همبستگی به آزمون فرضیه­ها در نرم افزار SPSS پرداخته شد. نتایج تحقیق نشان داد که برند گرایی، اثر مستقیم و مثبتی بر تمایز برند و عملکرد برند و همچنین عملکرد برند نیز اثر مستقیم و مثبتی بر عملکرد مالی شرکت دارد. محدودیت منابع مالی و زمانی باعث شد که محقق نتواند برای ارزیابی عملکرد برند به بررسی و محاسبه سهم بازار برند شرکت­های مورد مطالعه در سطح استان بپردازد. همچنین عدم ارائه اطلاعات مالی توسط مدیران شرکت­ها باعث شد برای سنجش عملکرد مالی شرکت، فقط به جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه پرداخته شود. نتایج این تحقیق می­تواند مورد استفاده مدیران شرکت­های تولیدی قرار بگیرد. بر پایه­ی نتایج به دست آمده، استقرار استراتژی شرکت بر پایه­ی استراتژی برند (برند گرایی)، منجر به بهبود عملکرد برند و عملکرد مالی خواهد شد.
    کلید واژگان
    برند گرایی
    تمایز برند
    نوآوری
    عملکرد برند
    عملکرد مالی

    شماره نشریه
    18
    تاریخ نشر
    2013-03-21
    1392-01-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

    شاپا
    1735-949X
    2008-255X
    URI
    http://jomm.srbiau.ac.ir/article_1019.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230104

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب