بررسی تاثیر ارزیابی های شناختی و عاطفی بر تمایلات رفتاری
(ندگان)پدیدآور
عبدالوند, محمد علیپراخودی مقدم, پرنیانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این تحقیق، بررسی تاثیر ارزیابیهای شناختی و عاطفی بر تمایلات رفتاری در خدمات لذت بخش میباشد. این خدمات را میتوان این گونه تعریف کرد که بر روی تجربهی مصرفی متمرکز میباشند، بنابراین نیازهای مربوط به لذت، سرگرمی و هیجان را در برمیگیرند. با توجه به این که بازدید کنندگان از فیلم های سینمایی در سطح شهر تهران جامعه آماری این تحقیق را تشکیل میدهند بنابراین تهران را به پنج منطقه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تقسیم کرده و سینماها در این مناطق به عنوان قلمرو مکانی در نظر گرفته شده است. تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی بوده و بر حسب روش در زمره تحقیقات توصیفی از نوع پیمایشی میباشد. به این منظور، بر اساس نمونهگیری تصادفی خوشهای تک مرحلهای نمونهای از بازدید کنندههای سینماها انتخاب و با استفاده از مدل معادلات ساختاری سیزده فرضیه پژوهش مورد آزمون قرار گرفتند. یافتهها تاثیر مستقیم وفاداری بر تمایل به پرداخت بیشتر را نشان میدهد، به عبارتی در مصرف کنندگان خدمات لذت بخش که ارتباط محکمتری با یک عرضه کننده مشخص دارند تمایل به پرداخت بیشتر، دیده میشود. عدم تایید با هیجانات رابطه مستقیم دارند و در ضمن بر رضایت به طور مستقیم و غیرمستقیم تاثیر دارد.
کلید واژگان
رفتار مصرف کنندهرضایت مصرف کننده
وفاداری مصرف کننده
روانشناسی عاطفی
خدمات لذت بخش
شماره نشریه
19تاریخ نشر
2013-07-231392-05-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتشاپا
1735-949X2008-255X




