| dc.contributor.author | میرزا محمدی, محمد حسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | فرمهینی فراهانی, محسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | یوز باشی, علیرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | زرین, لیلا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T17:31:12Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T17:31:12Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T17:31:12Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T17:31:12Z | |
| dc.date.issued | 2014-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-04-15 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-01-26 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | میرزا محمدی, محمد حسن, فرمهینی فراهانی, محسن, یوز باشی, علیرضا, زرین, لیلا. (1392). شناسایی و اعتبارسنجی شاخصهای استاد مطلوب دانشگاه اسلامی- ایرانی. فرهنگ در دانشگاه اسلامی, 3(9), 563-584. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-573X | |
| dc.identifier.uri | http://ciu.nahad.ir/article_154.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/22952 | |
| dc.description.abstract | <span style="text-decoration: underline;">هدف:</span> هدف مقالۀ حاضر، شناسایی و اعتبارسنجی شاخصهای استاد مطلوب دانشگاه اسلامی- ایرانی بوده است. <span style="text-decoration: underline;">روش:</span> روش تحقیق برای تدوین شاخصها، مطالعۀ اسناد و مدارک بوده و اعتباریابی شاخصها با استفاده از روش دلفی یک مرحلهای انجام شد. <span style="text-decoration: underline;">یافتهها:</span> نتایج پژوهش حاکی از آن بود که عمدهترین شاخصهای فرهنگی- تربیتی استاد مطلوب دانشگاه دانشگاه اسلامی- ایرانی: ایمان و اعتقاد به خداوند یگانه و برخورداری از خشوع و انعطاف درونی، حفظ کرامت انسانی دانشجویان، متعهّد و دارای روحیه وطندوستی و ...؛ عمدهترین شاخصهای آموزشی استاد مطلوب دانشگاه دانشگاه اسلامی- ایرانی: شاخص تزکیه در تدریس، پرورش نخبگان و متخصصان عالیرتبه، آموزش کارآفرینی به دانشجویان، تسلّط علمی در موضوع مورد تدریس و ...؛ عمدهترین شاخصهای پژوهشی استاد مطلوب دانشگاه دانشگاه اسلامی- ایرانی: اهتمام به جنبش نرمافزاری، کمک به تحقق و استمرار توسعۀ پایدار کشور، مدافع خلاقیت، ابتکار و نوآوری و ...؛ و عمدهترین شاخصهای شاخصهای اجرایی- خدماتی استاد مطلوب دانشگاه اسلامی- ایرانی: بصیرت سیاسی و مشارکت در مسائل سیاسی جامعه، تلاش برای ارتقای اعتبار دانشگاه اسلامی- ایرانی در سطح ملی و بینالمللی و مشارکت در فعالیتهای اجتماعی در جهت رشد و تعالی جامعه است. <span style="text-decoration: underline;">نتیجهگیری:</span> استاد مطلوب دانشگاه اسلامی- ایرانی، فردی است که علاوه بر تواناییهای لازم در حیطۀ آموزشی و پژوهشی، باید در حیطۀ فرهنگی- تربیتی و همچنین در عرصۀ اجرایی- خدماتی، فردی سرآمد و گذشته از این، به یک سری از اخلاقیات که منشأ آن فرهنگ اسلامی- ایرانی است، پایبند باشد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فرهنگ در دانشگاه اسلامی | fa_IR |
| dc.subject | شاخص | fa_IR |
| dc.subject | دانشگاه اسلامی- ایرانی | fa_IR |
| dc.subject | استاد اسلامی- ایرانی | fa_IR |
| dc.title | شناسایی و اعتبارسنجی شاخصهای استاد مطلوب دانشگاه اسلامی- ایرانی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 3 | |
| dc.citation.issue | 9 | |
| dc.citation.spage | 563 | |
| dc.citation.epage | 584 | |