نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیرزا محمدی, محمد حسنfa_IR
dc.contributor.authorفرمهینی فراهانی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorیوز باشی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorزرین, لیلاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T17:31:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T17:31:12Z
dc.date.available1399-07-08T17:31:12Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T17:31:12Z
dc.date.issued2014-02-20en_US
dc.date.issued1392-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-04-15en_US
dc.date.submitted1394-01-26fa_IR
dc.identifier.citationمیرزا محمدی, محمد حسن, فرمهینی فراهانی, محسن, یوز باشی, علیرضا, زرین, لیلا. (1392). شناسایی و اعتبارسنجی شاخصهای استاد مطلوب دانشگاه اسلامی- ایرانی. فرهنگ در دانشگاه اسلامی, 3(9), 563-584.fa_IR
dc.identifier.issn2345-573X
dc.identifier.urihttp://ciu.nahad.ir/article_154.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/22952
dc.description.abstract<span style="text-decoration: underline;">هدف:</span> هدف مقالۀ حاضر، شناسایی و اعتبارسنجی شاخصهای استاد مطلوب دانشگاه اسلامی- ایرانی بوده است. <span style="text-decoration: underline;">روش:</span> روش تحقیق برای تدوین شاخصها، مطالعۀ اسناد و مدارک بوده و اعتباریابی شاخص‌ها با استفاده از روش دلفی یک مرحله‌ای انجام شد. <span style="text-decoration: underline;">یافته‌ها:</span> نتایج پژوهش حاکی از آن بود که عمده‌ترین شاخصهای فرهنگی- تربیتی استاد مطلوب دانشگاه دانشگاه اسلامی- ایرانی: ایمان و اعتقاد به خداوند یگانه و برخورداری از خشوع و انعطاف درونی، حفظ کرامت انسانی دانشجویان، متعهّد و دارای روحیه وطن‌دوستی و ...؛ عمده‌ترین شاخص‌های آموزشی استاد مطلوب دانشگاه دانشگاه اسلامی- ایرانی: شاخص تزکیه در تدریس، پرورش نخبگان و متخصصان عالی‌رتبه، آموزش کارآفرینی به دانشجویان، تسلّط علمی در موضوع مورد تدریس و ...؛ عمده‌ترین شاخصهای پژوهشی استاد مطلوب دانشگاه دانشگاه اسلامی- ایرانی: اهتمام به جنبش نرم‌افزاری، کمک به تحقق و استمرار توسعۀ پایدار کشور، مدافع خلاقیت، ابتکار و نوآوری و ...؛ و عمده‌ترین شاخصهای شاخصهای اجرایی- خدماتی استاد مطلوب دانشگاه اسلامی- ایرانی: بصیرت سیاسی و مشارکت در مسائل سیاسی جامعه، تلاش برای ارتقای اعتبار دانشگاه اسلامی- ایرانی در سطح ملی و بین‌المللی و مشارکت در فعالیتهای اجتماعی در جهت رشد و تعالی جامعه است. <span style="text-decoration: underline;">نتیجه‌گیری:</span> استاد مطلوب دانشگاه اسلامی- ایرانی، فردی است که علاوه بر توانایی‌های لازم در حیطۀ آموزشی و پژوهشی، باید در حیطۀ فرهنگی- تربیتی و همچنین در عرصۀ اجرایی- خدماتی، فردی سرآمد و گذشته از این، به یک سری از اخلاقیات که منشأ آن فرهنگ اسلامی- ایرانی است، پایبند باشد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاfa_IR
dc.relation.ispartofفرهنگ در دانشگاه اسلامیfa_IR
dc.subjectشاخصfa_IR
dc.subjectدانشگاه اسلامی- ایرانیfa_IR
dc.subjectاستاد اسلامی- ایرانیfa_IR
dc.titleشناسایی و اعتبارسنجی شاخصهای استاد مطلوب دانشگاه اسلامی- ایرانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue9
dc.citation.spage563
dc.citation.epage584


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد