• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فرهنگ در دانشگاه اسلامی
    • دوره 4, شماره 13
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فرهنگ در دانشگاه اسلامی
    • دوره 4, شماره 13
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تدوین شاخص‌های علم و فنّاوری و شاخص‌های دانایی ‏محوری بر اساس الگوی استراتژیک دانایی در جمهوری اسلامی ایران

    (ندگان)پدیدآور
    محمودی میمند, محمدمیر امینی, سید جواد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    665.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: هدف از این پژوهش، تدوین شاخص‌های اندازه‏گیری کمّی وکیفی علمی و فنّاوری و شناسایی و احصای مهم‏ترین ابعاد شاخصه‏ها و مؤلفه‏های اصلی دانایی بر اساس الگوی استراتژیک دانایی در جمهوری اسلامی ایران بود. روش:پژوهش حاضر به روش تحلیل محتوا، دلفی، مصاحبه و پرسشنامه صورت گرفته است. پس از جمع‏آوری داده‏ها، نتایج توسط نرم‏افزارهای آماری با استفاده از آزمون مجذور کای دو تجزیه و تحلیل شد. برای شناسایی شاخص‌ها، طی فرایندی، شش گام برداشته شده که بر اساس شیوه‏های تحلیلی متمرکز بر معنا و روش گروه کانونی صورت پذیرفته است. یافته‏ها: انسان دانا، سازمان دانا و جامعۀ دانا، ابعاد اصلى الگوی تحقیق را تشکیل مى‏دهند. زیرگروههای ابعاد مذکور بر اساس یافته‏های حاصل از پرسشنامه از آزمون فریدمن و میانگین رتبه‏ای طبقه‏بندی شد و در نهایت، الگوی استراتژیک دانایی‏محوری در بخش علم و فنّاوری طراحی و ارائه شد. نتیجه‏گیری: نتیجۀ این پژوهش، شناسایی و دستیابی به شاخص‌های تازه‏ای است که علاوه بر قدرت سنجش، در بسیاری از کشورهای پیشرو در عرصۀ علم و فنّاوری، در حال استفاده است. در این مورد می‏توان گفت این الگو و شاخص‌های مذکور در اجرای برنامه‏ها و سیاستهای آیندۀ کشورمفید بوده، به شناخت دقیق وضع موجود کمک شایانی می‏کند.
    کلید واژگان
    دانایی
    مدیریت دانایی
    شاخص‌های علمی فنّاوری
    شاخص‌های دانایی‏محوری

    شماره نشریه
    13
    تاریخ نشر
    2015-02-20
    1393-12-01
    ناشر
    پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار دانشگاه پیام نور تهران
    مدرس دانشگاه پیام نور تهران

    شاپا
    2345-573X
    URI
    http://ciu.nahad.ir/article_92.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/22943

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • تحلیلی فلسفی از گونه های انضباط کارکنان 

      دانایی فرد, حسن؛ دانایی فرد, حسن؛ لطیفی, میثم؛ لطیفی, میثم (دانشگاه شهید بهشتی, 2012-10-22)
      نظریه ها و اقدامات در حوزه علوم اجتماعی از اندیشه ها فلسفی ریشه می گیرد و برآمده از ارزش ها اعتقادات و طرز تلقی افراد از محیط پیرامون است. نظریه ها و اقدامات انضباطی در دانش مدیریت منابع انسانی، یکی از مقوله های مهمی است ...

    • تبیین همسویی کنترل راهبردی و عناصر مدیریت پروژه و تأثیر آن بر عملکرد پروژه 

      اربابی, هانی؛ اربابی, هانی؛ دانایی‌فرد, حسن؛ دانایی‌فرد, حسن؛ صبحیه, محمدحسین؛ صبحیه, محمدحسین؛ اعرابی, سید محمد؛ اعرابی, سید محمد (دانشگاه شهید بهشتی, 2015-05-22)
      معمولاً مشکلات اجرای راهبرد، ناشی از ضعف نظام­ های کنترلی است. برای این منظور نظام کنترلی با عنوان کنترل راهبردی پیشنهاد شده است. طبق مکتب تئوری اقتضایی و تناسب راهبردی، کنترل راهبردی در صورتی که همسو با عناصر سازمان و در ...

    • ارزیابی خواص ضد خوردگی ناشی از حضور اکسید آهن میکایی در فرمولاسیون پرایمرهای خطوط لوله انتقال گاز بر پایه لاستیک مصنوعی 

      ارفاقی, حجت اله؛ ارفاقی, حجت اله؛ فرزام, منصور؛ فرزام, منصور؛ زارعی, داود؛ زارعی, داود؛ دانایی, ایمان؛ دانایی, ایمان؛ ابول پور, عبدالله؛ ابول پور, عبدالله (دانشگاه آزاد اسلامی, 2017-11-22)
      در این پژوهش درصدهای مختلف از رنگدانه­های اکسید آهن میکایی به ساختار پرایمر لاستیک مصنوعی (سینتتیک رابر) افزوده شد. پوشش­ها بر روی نمونه پلیت­های فولادی (St 37) و همچنین لوله­های فولادی با قطر 8 اینچ اعمال گردید.  با استفاده ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب