| dc.contributor.author | همّتی, رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | کیانپور, مسعود | fa_IR |
| dc.contributor.author | اصلانی, شهناز | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T17:31:10Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T17:31:10Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T17:31:10Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T17:31:10Z | |
| dc.date.issued | 2015-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2014-03-04 | en_US |
| dc.date.submitted | 1392-12-13 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | همّتی, رضا, کیانپور, مسعود, اصلانی, شهناز. (1393). گونهشناسی هویت دانشگاهی و ارتباط آن با منابع دروندانشگاهی هویتیابی. فرهنگ در دانشگاه اسلامی, 4(13), 559-586. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-573X | |
| dc.identifier.uri | http://ciu.nahad.ir/article_84.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/22940 | |
| dc.description.abstract | <em><span style="text-decoration: underline;">هدف:</span></em> هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی نقش منابع درونی در گونهشناسی هویت دانشگاهی بود. مؤلفههای اجتماعات رشتهای، ساختار اجتماعی محیط آموزشی، گروههای مرجع و محیط فیزیکی، به عنوان منابع درونی هویتیابی دانشگاهی و گونههای هویتی مشروعیتبخش، مقاومت و برنامهدار، برگرفته از سنخشناسی هویتی <em>کاستلز</em>، مبنای گونهشناسی هویت دانشگاهی قرار گرفتهاند. <em><span style="text-decoration: underline;">روش</span>:</em>این پژوهش به صورت پیمایشی بر روی نمونهای شامل 346 دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان انجام شد که به روش نمونهگیری طبقهای غیر متناسب انتخاب شده بودند. <em><span style="text-decoration: underline;">یافتهها</span>:</em> طبق نتایج پژوهش، منابع هویتیابی درونی همچون: اجتماعات رشتهای، ساختار اجتماعی محیط آموزشی، گروههای مرجع و محیط فیزیکی، بیشترین تأثیر را بر هویت مشروعیتبخش و کمترین تأثیر را بر هویت مقاومت دارند و هویت برنامهدار از این لحاظ در حد وسط قرار دارد. <em><span style="text-decoration: underline;">نتیجهگیری</span>:</em> از آنجا که تحقق دانشگاه اسلامی، در وهلۀ اول در گرو نقّادی سنت فرهنگی دانشگاه است و این مهم با بسط هویتهای برنامهدار که با نگاهی نقّادانه به دنبال ایجاد تغییرات مثبت است محقق میشود، پس توانمندسازی دانشجویان و ایجاد بسترهای مناسب برای توسعۀ هویتهای برنامهدار ضرورت دارد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 603 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فرهنگ در دانشگاه اسلامی | fa_IR |
| dc.subject | گونهشناسی هویت دانشگاهی | fa_IR |
| dc.subject | منابع درونی هویتیابی | fa_IR |
| dc.subject | هویت مشروعیتبخش | fa_IR |
| dc.subject | هویت مقاومت | fa_IR |
| dc.subject | هویت برنامهدار | fa_IR |
| dc.subject | دانشگاه اسلامی | fa_IR |
| dc.title | گونهشناسی هویت دانشگاهی و ارتباط آن با منابع دروندانشگاهی هویتیابی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد جامعهشناسی دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 13 | |
| dc.citation.spage | 559 | |
| dc.citation.epage | 586 | |