نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخادمی فرد, نورمحمدfa_IR
dc.contributor.authorعباس پور, عباسfa_IR
dc.contributor.authorحسین زاده, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:52:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:52:53Z
dc.date.available1399-07-09T02:52:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:52:53Z
dc.date.issued2015-11-22en_US
dc.date.issued1394-09-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-21en_US
dc.date.submitted1394-09-30fa_IR
dc.identifier.citationخادمی فرد, نورمحمد, عباس پور, عباس, حسین زاده, مهدی. (1394). شناسایی ویژگی‌ها و ابعاد مدارس اسلامی در ایران به همراه ارائة الگوی مطلوب مدرسه اسلامی. اندیشه های نوین تربیتی, 11(3), 65-86. doi: 10.22051/jontoe.2015.2084fa_IR
dc.identifier.issn1735-448X
dc.identifier.issn2476-7654
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2015.2084
dc.identifier.urihttps://jontoe.alzahra.ac.ir/article_2084.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/229057
dc.description.abstractبه­منظور شناسایی ویژگی‌های مدارس اسلامی در ایران و ارائة الگوی مطلوب مدرسة اسلامی ، این پژوهش به روش توصیفی- پیمایشی و با استفاده از ابزارهای گردآوری اطلاعات شامل مصاحبة عمیق، مشاهدات میدانی امکانات و تجهیزات و کلاس‌های درس، و یادداشت‌برداری و بررسی اسناد، در میان مدارس اسلامی- که به­صورت کاملاً غیردولتی و زیر نظر مؤسسه­های فرهنگی- آموزشی اداره می‌شوند- اجرا شد. روش نمونه‌گیری از نوع در دسترس و حجم نمونه 23 مدرسه از تهران، اصفهان، و مشهد بود. برای تجزیه ‌وتحلیل داده‌ها از روش توصیفی و ارائة درصد فراوانی در هرکدام از ویژگی‌های احصاشده استفاده به­عمل آمد. نتایج نشان داد که مدارس اسلامی مورد بررسی دارای ابعادی از جمله ارتباطات، فوق‌برنامه و پرورشی، مؤلفه‌هایی از قبیل نمادهای هویتی سازمانی و تنوع برنامة درسی و  ویژگی‌هایی مثل ملاک‌های خاص گزینش کارکنان و دانش‌آموزان و تأکید بر تربیت دینی و اخلاقی و اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان هستند. این ابعاد، مؤلفه‌ها، و ویژگی‌های احصاشده در قالب الگوی یک مدرسة اسلامی مطلوب ارائه شد.fa_IR
dc.format.extent1247
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofاندیشه های نوین تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of New Thoughts on Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2015.2084
dc.subjectمدارس اسلامیfa_IR
dc.subjectالگوی مطلوب و ویژگی‌های مدارس اسلامیfa_IR
dc.titleشناسایی ویژگی‌ها و ابعاد مدارس اسلامی در ایران به همراه ارائة الگوی مطلوب مدرسه اسلامیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه سمنانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue3
dc.citation.spage65
dc.citation.epage86


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد