| dc.contributor.author | خادمی فرد, نورمحمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | عباس پور, عباس | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسین زاده, مهدی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:52:53Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:52:53Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:52:53Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:52:53Z | |
| dc.date.issued | 2015-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-12-21 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-09-30 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | خادمی فرد, نورمحمد, عباس پور, عباس, حسین زاده, مهدی. (1394). شناسایی ویژگیها و ابعاد مدارس اسلامی در ایران به همراه ارائة الگوی مطلوب مدرسه اسلامی. اندیشه های نوین تربیتی, 11(3), 65-86. doi: 10.22051/jontoe.2015.2084 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-448X | |
| dc.identifier.issn | 2476-7654 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2015.2084 | |
| dc.identifier.uri | https://jontoe.alzahra.ac.ir/article_2084.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/229057 | |
| dc.description.abstract | بهمنظور شناسایی ویژگیهای مدارس اسلامی در ایران و ارائة الگوی مطلوب مدرسة اسلامی ، این پژوهش به روش توصیفی- پیمایشی و با استفاده از ابزارهای گردآوری اطلاعات شامل مصاحبة عمیق، مشاهدات میدانی امکانات و تجهیزات و کلاسهای درس، و یادداشتبرداری و بررسی اسناد، در میان مدارس اسلامی- که بهصورت کاملاً غیردولتی و زیر نظر مؤسسههای فرهنگی- آموزشی اداره میشوند- اجرا شد. روش نمونهگیری از نوع در دسترس و حجم نمونه 23 مدرسه از تهران، اصفهان، و مشهد بود. برای تجزیه وتحلیل دادهها از روش توصیفی و ارائة درصد فراوانی در هرکدام از ویژگیهای احصاشده استفاده بهعمل آمد. نتایج نشان داد که مدارس اسلامی مورد بررسی دارای ابعادی از جمله ارتباطات، فوقبرنامه و پرورشی، مؤلفههایی از قبیل نمادهای هویتی سازمانی و تنوع برنامة درسی و ویژگیهایی مثل ملاکهای خاص گزینش کارکنان و دانشآموزان و تأکید بر تربیت دینی و اخلاقی و اجتماعی و سیاسی دانشآموزان هستند. این ابعاد، مؤلفهها، و ویژگیهای احصاشده در قالب الگوی یک مدرسة اسلامی مطلوب ارائه شد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1247 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه الزهرا | fa_IR |
| dc.publisher | Alzahra University | en_US |
| dc.relation.ispartof | اندیشه های نوین تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | The Journal of New Thoughts on Education | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2015.2084 | |
| dc.subject | مدارس اسلامی | fa_IR |
| dc.subject | الگوی مطلوب و ویژگیهای مدارس اسلامی | fa_IR |
| dc.title | شناسایی ویژگیها و ابعاد مدارس اسلامی در ایران به همراه ارائة الگوی مطلوب مدرسه اسلامی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 11 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 65 | |
| dc.citation.epage | 86 | |