| dc.contributor.author | مختاری, مصطفی | fa_IR |
| dc.contributor.author | زارعی زوارکی, اسماعیل | fa_IR |
| dc.contributor.author | مفیدی, فرخنده | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:52:48Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:52:48Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:52:48Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:52:48Z | |
| dc.date.issued | 2014-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-02-04 | en_US |
| dc.date.submitted | 1393-11-15 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | مختاری, مصطفی, زارعی زوارکی, اسماعیل, مفیدی, فرخنده. (1393). سنجش میزان بهرهمندی از مهارتهای ارتباطی، تفکّری و پژوهشگری در میان دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی شهر تهران(سال تحصیلی 90-91). اندیشه های نوین تربیتی, 10(3), 79-102. doi: 10.22051/jontoe.2015.377 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-448X | |
| dc.identifier.issn | 2476-7654 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2015.377 | |
| dc.identifier.uri | https://jontoe.alzahra.ac.ir/article_377.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/229029 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف سنجش میزان بهرهمندی از مهارتهای ارتباطی، تفکّری و پژوهشگری در میان دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی شهر تهران انجام شد. روش پژوهش از نوع توصیفی ـ پیمایشی بود. با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای چهار منطقه (شمال، مرکز، شرق و غرب) شهر تهران انتخاب شد و نمونه آماری این پژوهش 285 (145 دانشآموز پسر و 140 نفر دانشآموز دختر) دانشآموز بودند. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی (فراوانی و میانگین) و استنباطی (آزمون t مستقل) استفاده شد. نتایج نشان داد که در مهارتهای برقراری ارتباط درون فردی، تفکّر انتقادی، تفکّر خلّاق و پژوهشگری، دختران و پسران دانشآموز در حد متوسطی بودند، اما در کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات زیر متوسط و در مهارت ارتباط بین فردی در سطح متوسط به بالا بودند. همچنین نتایج آزمون t مستقل نشان داد که در مهارتهای بین فردی پسران بهطور معناداری از دختران میانگین بالاتری داشتند(047/0p | fa_IR |
| dc.format.extent | 319 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه الزهرا | fa_IR |
| dc.publisher | Alzahra University | en_US |
| dc.relation.ispartof | اندیشه های نوین تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | The Journal of New Thoughts on Education | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2015.377 | |
| dc.subject | مهارتهای ارتباطی بین فردی | fa_IR |
| dc.subject | درون فردی | fa_IR |
| dc.subject | تفکّر خلّاق | fa_IR |
| dc.subject | تفکّر انتقادی | fa_IR |
| dc.subject | پژوهشگری | fa_IR |
| dc.subject | مهارتهای یادگیری قرن بیست و یکم | fa_IR |
| dc.title | سنجش میزان بهرهمندی از مهارتهای ارتباطی، تفکّری و پژوهشگری در میان دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی شهر تهران(سال تحصیلی 90-91) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 79 | |
| dc.citation.epage | 102 | |