نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمختاری, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorزارعی زوارکی, اسماعیلfa_IR
dc.contributor.authorمفیدی, فرخندهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:52:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:52:48Z
dc.date.available1399-07-09T02:52:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:52:48Z
dc.date.issued2014-11-22en_US
dc.date.issued1393-09-01fa_IR
dc.date.submitted2015-02-04en_US
dc.date.submitted1393-11-15fa_IR
dc.identifier.citationمختاری, مصطفی, زارعی زوارکی, اسماعیل, مفیدی, فرخنده. (1393). سنجش میزان بهره‌مندی از مهارت‌های ارتباطی، تفکّری و پژوهشگری در میان دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر تهران(سال تحصیلی 90-91). اندیشه های نوین تربیتی, 10(3), 79-102. doi: 10.22051/jontoe.2015.377fa_IR
dc.identifier.issn1735-448X
dc.identifier.issn2476-7654
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2015.377
dc.identifier.urihttps://jontoe.alzahra.ac.ir/article_377.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/229029
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف سنجش میزان بهره‌مندی از مهارت‌های ارتباطی، تفکّری و پژوهشگری در میان دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر تهران انجام شد. روش پ‍ژوهش از نوع توصیفی ـ پیمایشی بود. با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چهار منطقه (شمال، مرکز، شرق و غرب) شهر تهران انتخاب شد و نمونه آماری این پژوهش 285 (145 دانش‌آموز پسر و 140 نفر دانش‌آموز دختر) دانش‌آموز بودند. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی (فراوانی و میانگین) و استنباطی (آزمون t مستقل) استفاده شد. نتایج نشان داد که در مهارت‌های برقراری ارتباط درون فردی، تفکّر انتقادی، تفکّر خلّاق و پژوهشگری، دختران و پسران دانش‌آموز در حد متوسطی بودند، اما در کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات زیر متوسط و در مهارت ارتباط بین فردی در سطح متوسط به بالا بودند. همچنین نتایج آزمون t مستقل نشان داد که در مهارت‌های بین فردی پسران به‌طور معناداری از دختران میانگین بالاتری داشتند(047/0pfa_IR
dc.format.extent319
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofاندیشه های نوین تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of New Thoughts on Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2015.377
dc.subjectمهارت‌های ارتباطی بین فردیfa_IR
dc.subjectدرون فردیfa_IR
dc.subjectتفکّر خلّاقfa_IR
dc.subjectتفکّر انتقادیfa_IR
dc.subjectپژوهشگریfa_IR
dc.subjectمهارت‌های یادگیری قرن بیست و یکمfa_IR
dc.titleسنجش میزان بهره‌مندی از مهارت‌های ارتباطی، تفکّری و پژوهشگری در میان دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر تهران(سال تحصیلی 90-91)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume10
dc.citation.issue3
dc.citation.spage79
dc.citation.epage102


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد