رابطه بین عزّت نفس مدیران و اثربخشی مدارس متوسطه دخترانه شهر کرمان در سال تحصیلی 91-90
(ندگان)پدیدآور
لسانی, مهدیآذری, همایوننقوی, نجمهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر بهمنظور بررسی رابطه بین عزّت نفس مدیران و اثربخشی مدارس متوسطه دخترانه شهرستان کرمان انجام شد. در این زمینه سؤال اساسی این پژوهش آن بود که آیا بین عزّت نفس مدیران و اثربخشی مدارس متوسطه دخترانه رابطه وجود دارد؟ جامعه آماری کلیه مدیران و معاونان مدارس با تعداد 150نفر بودند که در 75 مدرسه دبیرستان دولتی و غیردولتی دخترانه اشتغال داشتند. بنابراین، برای گروه مدیران از روش سرشماری بهجای نمونهگیری استفاده شد. برای گردآوری اطلاعات از دو پرسشنامه عزّت نفس آیزنگ حاوی 30 سؤال و پرسشنامه سنجش اثربخشی مدارس حاوی 23سؤال بهمنظور توصیف اثربخشی مدارس استفاده شده است. روش پژوهش در این بررسی توصیفی و از نوع همبستگی بود و برای تحلیل دادهها از ضریب همبستگی اسپیرمن و تاوbکندال وخی دو پیرسون، همچنین برای نشان دادن نتایج از نمودارهای پراکنش و میلهای استفاده شد. نتایج حاکی از آن بود که بین عزّت نفس مدیران و اثربخشی مدارس متوسطه دخترانه رابطه معناداری وجود دارد. نتایج حاصله از بررسی رابطه بین ویژگیهای دموگرافیک (سن سابقه مدیریت و مدرک تحصیلی ) و عزّت نفس مدیران مدارس دخترانه نشان میدهد که بین سن و مدرک تحصیلی با عزّت نفس رابطه وجود ندارد، اما بین عزّت نفس و سابقه مدیریت رابطه وجود دارد. همچنین بین سن و سابقه مدیریت با اثربخشی رابطه وجود دارد، ولی بین مدرک تحصیلی و اثربخشی رابطه وجود ندارد.
کلید واژگان
عزّت نفساثربخشی
مدیران
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2013-11-221392-09-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
دانشگاه شهید باهنرکرماندانشگاه شهید باهنرکرمان
شاپا
1735-448X2476-7654




