بررسی تاثیر روش تدریس هندسه بر مبنای نظریه فن هیلی بر پیشرفت تحصیلی
(ندگان)پدیدآور
لیاقتدار, محمد جوادسلیمانی, نسیمصدر ارحامی, سعیدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر روش آموزش هندسه بر مبنای نظریه فنهیلی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان بود. روش پژوهش به صورت شبهآزمایشی بود و نمونه آماری این پژوهش 88 نفر (44 نفر بهعنوان گروه آزمایش و 44 نفر گروه کنترل) از دانشآموزان دبیرستانهای دخترانه شهرستان تیران و کرون بودند که به روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند. ابزار پژوهش، آزمون ریون1 برای سنجش هوش، نمرات ریاضی سال اول دبیرستان، طرح درس تدوین شده بر مبنای نظریه فنهیلی و پسآزمون تشریحی درس هندسه بود. یافتههای پژوهش نشان داد که تدریس بر مبنای نظریه فنهیلی در مقایسه با روش سنّتی بر پیشرفت تحصیلی تأثیر مثبت دارد.
کلید واژگان
آموزش هندسهفنهیلی
پیشرفت تحصیلی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2012-09-221391-07-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
شاپا
1735-448X2476-7654




