بازدارندههای خلاقیت دانشآموزان: فعالیتها و ویژگیهای معلم
(ندگان)پدیدآور
کاظمی, یحییجعفری, نرگسنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه فعالیتها و ویژگیهای معمول معلم با میزان خلاقیت دانشآموزان سال اول ابتدایی است. روش تحقیق از نوع همبستگی بوده و گروه نمونه شامل59 معلم و 590 دانشآموز بود که معلمان به روش تصادفی و دانشآموزان در گروههای 10 نفره از میان دانشآموزان کلاس به شیوه تصادفی خوشهای انتخاب شدند. ابزار پژوهش، شامل 6 پرسشنامه در زمینههای سنجش خلاقیت دانشآموزان، روشهای تدریس و سوابق معلم است. از روشهای آماری، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام استفاده شده است.
نتایج نشان داد که از بین عوامل مختلف معمول در فعالیتها و ویژگیهای معلم بین مدرک تحصیلی پایین، سابقه خدمت کم، سابقه تدریس کم در پایه اول، نگذراندن دورههای آموزشی ضمن خدمت، و تدریس به روش سخنرانی با کاهش میزان خلاقیت دانشآموزان کلاس ، همبستگی معنیداری وجود دارد. در بین این ویژگیها، گذراندن دورههای آموزش ضمن خدمت در پیش بینی میزان خلاقیت دانشآموزان اولین رتبه را به خود اختصاص داده است.
کلید واژگان
آموزش ضمن خدمتموانع خلاقیت
روش سخنرانی
ارزشیابی نهایی
تشویق
تنبیه
محتوای کتاب درسی
مدرک تحصیلی معلم
سابقه خدمت
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2008-03-201387-01-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
شاپا
1735-448X2476-7654




