تأثیر روش مدیریتی مهندسی ارزش بر پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان دختر پایه دوم راهنمایی شهر مشهد
(ندگان)پدیدآور
کرامتی, محمد رضازادهغلام, زهراخرمی, زریالهیاری, رحمت اللهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف تحقیق حاضر که به صورت شبه تجربی انجام شد مطالعه تأثیر روش مدیریتی مهندسی ارزش بر پیشرفت تحصیلی ریاضی بود. جامعه تحقیق 54 نفر از دانش آموزان پایه دوم راهــنمایی نواحی هـفـت گـانـه مـشهـد است، که با روش نمونه گیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند. آزمون پیشرفت تحصیلی ریاضی ابزار اساسی تحقیق بود. به منظور تجزیه و تحلیل یافتهها از آزمون t استفاده شد. نتایج حاکی از تأثیر جالب توجه روش مدیریتی مهندسی ارزش برپیشرفت تحصیلی ریاضی است. بر اساس نتایج به دست آمده نمره پیشرفت تحصیلی ریاضی در پیش آزمون گروه آزمایشی و شاهد به ترتیب 11/8 و 33/8 بوده که این عدد در پس آزمون به 48/12 و 07/10 رسیده است. مطالعه یافتههای پژوهش حاضر برای مدیران آموزش و پرورش، برنامه ریزان درسی و معلمان سودمند است.
کلید واژگان
مهندسی ارزشپیشرفت تحصیلی ریاضی
مدارس شاهد
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2008-09-221387-07-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
شاپا
1735-448X2476-7654




