• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • اندیشه های نوین تربیتی
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • اندیشه های نوین تربیتی
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزش‌یابیِ میزان دانش‌پژوهانه‌گی در فرایند‌هایِ پذیرش، آموزش و پژوهش در دوره‌هایِ کارآزمایی(دکتری) دانشگاه الزهرا(س)

    (ندگان)پدیدآور
    برندک, معصومهحمیدی, منصورعلی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    225.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در آموزش‌شناسی و از دیدگاه سازایی‌گریی گروهی، ارزش‌یابی از فرایندهای آموزشی کاری بایسته و در راستای به‌سازیِ فرایندها و فرآورده‌ها است. پایین‌بودن چون‌بود(کیفیّت) آموزش دشواری‌ای است که پی‌آمدهای آسیب‌زای بسیاری می‌تواند داشته باشد. ارزش‌یابی راهی برای شناسایی‌ دشواری‌ها و راه‌های گره‌گشایی برای آن‌ها است. گواهی‌های چندی در دست‌اند که می‌توانند گویای پایین‌بودن چون‌بود دوره‌های کارآزمایی باشند. با پشت‌بانی معاونت پژوهشی‌دانشگاه‌الزهرا(س) در راستای پی بردن به این چون‌بود و شناساییِ‌ کاستی‌هایی که می‌توانند زمینه‌ساز دشواری یادشده در دانشگاه الزهراء(س) باشند، از میان دوره‌های کارآزمایی در این دانشگاه چهار دوره برگزیده شدند و برنامه‌ها، آزمون‌ها و پایان‌نامه‌های آن‌ها از روزن دانش‌پژوهانه‌گی ارزش‌یابی و از استادان و دانشجویان آنها در همین باره پندارپرسی شد. یافته‌ها گویای آن هستند که دانش‌پژوهانه‌گیِ چشم‌گیری در هیچ ‌یک از دوره‌های بررسی‌شده دیده نمی‌شود و میان گروه‌ها از این روزن ناهمانندی چندانی نیست. با نیم‌نگاهی به فرهنگ چیره بر سامانه آموزشی/پژوهشیِ کشور و نبود بازخورد دانش‌پژوهانه، چنین یافته‌هایی نباید شگفت‌آور باشند. شاید تنها راه برون‌رفت از این گرداب آموزشی/پژوهشی استوارسازی بازخورد دانش‌پژوهانه و گسترش فرهنگ دانش‌پژوهی باشد تا برنامه‌سازی‌ها و برنامه‌گزاری‌ها دانش‌پژوهانه‌تر شوند وفرآورده‌ها از چون‌بودی والا برخوردار شوند.
    کلید واژگان
    سازایی‌گری
    ارزش‌یابی فرایندی
    آموزش دانشگاهی
    دوره‎های کارآزمایی(دکتری)

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2010-12-22
    1389-10-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University

    شاپا
    1735-448X
    2476-7654
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2010.219
    https://jontoe.alzahra.ac.ir/article_219.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228935

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب