• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • اندیشه های نوین تربیتی
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • اندیشه های نوین تربیتی
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی و مقایسه شیوه‌ها و سبک‌های یادگیری دانشجویان دانشکده‌های مختلف دانشگاه الزهراء (راهکاری به منظور شناسایی مسیر حرفه‌ای )

    (ندگان)پدیدآور
    یزدی, منور
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    199.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش به منظور بررسی و مقایسه شیوه‌ها و سبک‌های یادگیری دانشجویان دانشکده‌های مختلف دانشگاه الزهراء انجام شد. از بین دانشکده‌های دانشگاه الزهرا، دانشکده‌های هنر، فنی، علوم پایه و روانشناسی به صورت تصادفی انتخاب شد و 312 نفر از دانشجویان این دانشکده‌ها به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای - تصادفی، به عنوان گروه آزمون انتخاب شدند. برای اندازگیری متغیرهای پژوهش(شیوه‌ها و سبک‌های یادگیری) از پرسشنامه سبک‌های یادگیری کلب استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که دانشجویان دانشکده‌های مختلف از شیوه‌ها و سبک‌های یادگیری متفاوتی استفاده می‌کنند. دانشجویان دانشکده هنر بیشتر از شیوه تجربه عینی و سبک‌های واگرا - انطباق‌یابنده، دانشجویان دانشکده فنی از شیوه‌های مشاهده تأملی و مفهوم‌سازی انتزاعی و سبک جذب‌کننده، دانشجویان دانشکده روانشناسی از شیوه‌های آزمایشگری فعال، مفهوم‌سازی انتزاعی و سبک همگرا و دانشجویان دانشکده علوم پایه نیز از شیوه مفهوم‌سازی انتزاعی و سبک همگرا استفاده می‌کنند. در این پژوهش، به منظور کارآمدی و رضایت تحصیلی- شغلی دانشجویان، پیشنهاد شده است سبک‌ها و شیوه‌های خاص یادگیری آنها در دوران قبل از دانشگاه بررسی شود و براساس آن و با توجه به علایق‌ دانش‌آموزان، رشته تحصیلی مناسب آنها انتخاب شود، همچنین می‌توان شیوه‌ها و سبک‌های مناسب رشته مورد دلخواه دانش‌آموزان را به آنها آموزش داد تا در تحصیل رشته موردنظر موفق باشند.
    کلید واژگان
    شیوه یادگیری
    سبک یادگیری
    مسیر حرفه‌ای

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2009-06-22
    1388-04-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University

    شاپا
    1735-448X
    2476-7654
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2009.179
    https://jontoe.alzahra.ac.ir/article_179.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228895

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب