• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • اندیشه های نوین تربیتی
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • اندیشه های نوین تربیتی
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه سپاسگزاری با سبک‌های مقابله‌ای دانشجویان دانشگاه‌های تهران

    (ندگان)پدیدآور
    مهری‌نژاد, ابوالقاسمیزدی, منورکشاورز سرقین, مریم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    234.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش، بررسی رابطه سپاسگزاری و سبک‌های مقابله با استرس در دانشجویان دانشگاه‌های سراسری شهر تهران بود. 299 دانشجو با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب شدند. سپس دانشجویان پرسش‌نامه سپاسگزاری و سبک‌های مقابله با استرس را تکمیل کردند. نتایج پژوهش بین سپاسگزاری با کلیه زیرمقیاس‌های سبک مقابله‌ای مسأله‌مدار و همچنین با برخی از زیرمقیاس‌های سبک مقابله‌ای هیجان‌مدار رابطه مثبت نشان داد. همچنین سپاسگزاری با مقابله از طریق مصرف دارو و مقابله از طریق عدم درگیری رفتاری، رابطه منفی و با مقابله از طریق تفکر آرزومندانه رابطه مثبت نشان داد. نتایج نشان داد که افراد سپاسگزار بیشتر از سبک‌های مقابله‌ای کارامد در مقایسه با سبک مقابله‌ای ناکارامد بهره جستند. بیشترین قدرت پیش‌بینی سپاسگزاری را در میان سبک‌های مقابله با استرس به ترتیب سبک مقابله‌ای هیجان‌مدار، مسأله‌مدار و ناکارامد دارد. همچنین بین نمره کل سپاسگزاری با سبک‌های مقابله‌ای کارامد و ناکارامد رابطه متقابل وجود دارد. این احتمال وجود دارد که افرادی که از میزان سپاسگزاری بالایی برخوردارند، گرایش به استفاده از سبک‌های مقابله‌ای کارامد دارند.
    کلید واژگان
    سپاسگزاری
    سبک‌های مقابله‌ای
    مسأله‌مدار
    هیجان‌مدار
    ناکارامد
    دانشجویان

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2011-12-22
    1390-10-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University

    شاپا
    1735-448X
    2476-7654
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2011.164
    https://jontoe.alzahra.ac.ir/article_164.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228880

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب