| dc.contributor.author | نریمانی, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | ارجمند, جاوید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:52:20Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:52:20Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:52:20Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:52:20Z | |
| dc.date.issued | 2011-03-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1390-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2012-07-14 | en_US |
| dc.date.submitted | 1391-04-24 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نریمانی, محمد, ارجمند, جاوید. (1390). رابطه بین جوّ سازمانی و روحیه دبیران دبیرستانهای دولتی و غیر دولتی. اندیشه های نوین تربیتی, 7(1), 111-124. doi: 10.22051/jontoe.2011.151 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-448X | |
| dc.identifier.issn | 2476-7654 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2011.151 | |
| dc.identifier.uri | https://jontoe.alzahra.ac.ir/article_151.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228867 | |
| dc.description.abstract | هدف اصلی مطالعه حاضر ، دستیابی بر ارتباط بین جوّ سازمانی و روحیه دبیران بود. ضمن آن که مقایسه روحیه معلمان و جوّ سازمانی حاکم بر مدارس دولتی و غیردولتی و ارتباط متغیرهایی چون جنس، سن، سابقه سنوات خدمت، مدرک تحصیلی با روحیه دبیران از دیگر اهداف مطالعه بود. برای دستیابی به اهدافمذکور ، 202 نفر از معلمان مدارس دولتی و 100 نفر از معلمان مدارس غیردولتی با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای متناسب انتخاب شدند. این آزمودنیها به پرسش نامه محقق ساخته جوّ سازمانی هوی و سیبو و پرسش نامه مخصوص سنجش روحیه دبیران پاسخ دادند. روش پژوهش از نوع همبستگی و علّی ـ مقایسهای بود و اطلاعات به صورت انفرادی و در محل مدرسه جمعآوری شد. یافتهها نشان داد که روحیه دبیران مدارس غیردولتی بالاتر از روحیه دبیران مدارس دولتی است. همچنین، روحیه دبیران در مدارس با جوّ سازمانی باز از مدارس با جوّ غیرمتعهد بالاتر است. بین روحیه دبیران با رفتار حمایتی مدیر و رفتار هشیارانه و معتمدانه معلمان، همبستگی مستقیم وجود دارد، اما روحیه دبیران با رفتار دستوری و محدود کننده مدیر و رفتار غیرمعتمدانه معلمان، همبستگی منفی دارد. ضمن آن که روحیه دبیران با مدرک تحصیلی آنها نیز مرتبط است. همچنین جوّ سازمانی در مدارس غیردولتی با مدارس دولتی متفاوت است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 168 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه الزهرا | fa_IR |
| dc.publisher | Alzahra University | en_US |
| dc.relation.ispartof | اندیشه های نوین تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | The Journal of New Thoughts on Education | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2011.151 | |
| dc.subject | روحیة دبیران | fa_IR |
| dc.subject | جوّ سازمانی | fa_IR |
| dc.subject | مدارس دولتی و غیردولتی | fa_IR |
| dc.title | رابطه بین جوّ سازمانی و روحیه دبیران دبیرستانهای دولتی و غیر دولتی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 111 | |
| dc.citation.epage | 124 | |