| dc.contributor.author | حقیقت پناه, ازاده | fa_IR |
| dc.contributor.author | استکی, مهناز | fa_IR |
| dc.contributor.author | مقدم, کاوه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:52:16Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:52:16Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:52:16Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:52:16Z | |
| dc.date.issued | 2019-10-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-08-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-03-11 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-12-21 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | حقیقت پناه, ازاده, استکی, مهناز, مقدم, کاوه. (1398). اثربخشی کاربرد بازیهای رایانه ای بر خلاقیت و ادراک فضایی کودکان پیش دبستانی. اندیشه های نوین تربیتی, 15(3), 229-256. doi: 10.22051/jontoe.2019.14586.1726 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-448X | |
| dc.identifier.issn | 2476-7654 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2019.14586.1726 | |
| dc.identifier.uri | https://jontoe.alzahra.ac.ir/article_4362.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228844 | |
| dc.description.abstract | هدف:پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی کاربرد بازی های رایانه ای بر خلاقیت و ادراک فضایی کودکان پیش دبستانی بود.<br /> روش پژوهش: این تحقیق از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون، پسآزمون با گروه کنترل است که، به بررسی آزمایشی روش کاربرد بازی های رایانه ای و اثربخشی آن می پردازد.به منظور، ارزیابی متغیرها از آزمون های خلاقیت تصویری تورنس(1974)،آزمون ادراک فضایی فراستیگ(1961) و همچنین پروتکل بازی های رایانه ای استفاده شد.جامعه پژوهش حاضر شامل کلیه دختران نوآموز شاغل به تحصیل در مراکز پیش دبستانی منطقه 5 تهران بود که پس از اخذ مجوز رسمی از اداره آموزش و پرورش کل شهرتهران و اداره آموزش و پرورش منطقه مربوطه، از بین آنها50 نفر از نوآموزان به عنوان آزمودنیانتخاب شدند و در دوگروه آزمایش و کنترل در پژوهش حاضر مشارکت کردند. به منظور تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده از ابزار پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی و با استفاده روش تحلیل کواریانس بواسطه نرم افزارSPSSاستفاده شد.<br /> یافته ها:تحلیل داده ها با استفاده از روش تحلیل کواریانس نشان داد که تفاوت نمرات پیش آزمون و پس آزمون ،در دوگروه آزمایش و کنترل ،معنا دار است.<br /> بحث ونتیجه گیری : نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که اجرای برنامه مداخله ای کاربرد بازی های رایانه ای،بر میزان خلاقیت و ادراک فضایی کودکان پیش دبستانی گروه آزمایش در مرحله پس آزمون ،می تواندتاثیر معناداری داشته باشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 7271 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه الزهرا | fa_IR |
| dc.publisher | Alzahra University | en_US |
| dc.relation.ispartof | اندیشه های نوین تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | The Journal of New Thoughts on Education | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2019.14586.1726 | |
| dc.subject | کلید واژه ها: '' بازیهای رایانه ای | fa_IR |
| dc.subject | "خلاقیت" | fa_IR |
| dc.subject | " ادراک فضایی" | fa_IR |
| dc.subject | "کودکان پیش دبستانی" | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی کاربرد بازیهای رایانه ای بر خلاقیت و ادراک فضایی کودکان پیش دبستانی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران مرکزی-دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار-دانشگاه آزاد تهران مرکز دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان-دانشگاه علوم و تحقیقات واحدتهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 15 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 229 | |
| dc.citation.epage | 256 | |