نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحقیقت پناه, ازادهfa_IR
dc.contributor.authorاستکی, مهنازfa_IR
dc.contributor.authorمقدم, کاوهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:52:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:52:16Z
dc.date.available1399-07-09T02:52:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:52:16Z
dc.date.issued2019-10-23en_US
dc.date.issued1398-08-01fa_IR
dc.date.submitted2017-03-11en_US
dc.date.submitted1395-12-21fa_IR
dc.identifier.citationحقیقت پناه, ازاده, استکی, مهناز, مقدم, کاوه. (1398). اثربخشی کاربرد بازیهای رایانه ای بر خلاقیت و ادراک فضایی کودکان پیش دبستانی. اندیشه های نوین تربیتی, 15(3), 229-256. doi: 10.22051/jontoe.2019.14586.1726fa_IR
dc.identifier.issn1735-448X
dc.identifier.issn2476-7654
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2019.14586.1726
dc.identifier.urihttps://jontoe.alzahra.ac.ir/article_4362.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228844
dc.description.abstractهدف:پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی کاربرد بازی های رایانه ای بر خلاقیت و ادراک فضایی کودکان پیش دبستانی بود.<br /> روش پژوهش: این تحقیق از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون، پس‌آزمون با گروه کنترل است که، به بررسی آزمایشی روش کاربرد بازی های رایانه ای و اثربخشی آن می پردازد.به منظور، ارزیابی متغیرها از آزمون های خلاقیت تصویری تورنس(1974)،آزمون ادراک فضایی فراستیگ(1961) و همچنین پروتکل بازی های رایانه ای استفاده شد.جامعه پژوهش حاضر شامل کلیه دختران نوآموز شاغل به تحصیل در مراکز پیش دبستانی منطقه 5 تهران بود که پس از اخذ مجوز رسمی از اداره آموزش و پرورش کل شهرتهران و اداره آموزش و پرورش منطقه مربوطه، از بین آنها50 نفر از نوآموزان به عنوان آزمودنیانتخاب شدند و در دوگروه آزمایش و کنترل در پژوهش حاضر مشارکت کردند. به منظور تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده از ابزار پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی و با استفاده روش تحلیل کواریانس بواسطه نرم افزارSPSSاستفاده شد.<br /> یافته ها:تحلیل داده ها با استفاده از روش تحلیل کواریانس نشان داد که تفاوت نمرات پیش آزمون و پس آزمون ،در دوگروه آزمایش و کنترل ،معنا دار است.<br /> بحث ونتیجه گیری : نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که اجرای برنامه مداخله ای کاربرد بازی های رایانه ای،بر میزان خلاقیت و ادراک فضایی کودکان پیش دبستانی گروه آزمایش در مرحله پس آزمون ،می تواندتاثیر معناداری داشته باشد.fa_IR
dc.format.extent7271
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofاندیشه های نوین تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of New Thoughts on Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2019.14586.1726
dc.subjectکلید واژه ها: '' بازیهای رایانه ایfa_IR
dc.subject"خلاقیت"fa_IR
dc.subject" ادراک فضایی"fa_IR
dc.subject"کودکان پیش دبستانی"fa_IR
dc.titleاثربخشی کاربرد بازیهای رایانه ای بر خلاقیت و ادراک فضایی کودکان پیش دبستانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران مرکزی-دانشکده روانشناسی و علوم تربیتیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار-دانشگاه آزاد تهران مرکز دانشکده روانشناسی و علوم تربیتیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان-دانشگاه علوم و تحقیقات واحدتهرانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue3
dc.citation.spage229
dc.citation.epage256


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد