شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر استقرار مدارس هوشمند (مورد مطالعه: مدارس دوره متوسطهی دوم خراسان جنوبی)
(ندگان)پدیدآور
شیهکی تاش, مهیمآرامش, حامدرئیسی, ابوبکرحاجی آبادی, محمد حسیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر استقرار مدارس هوشمند در دوره متوسطه دوم خراسان جنوبی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه معلمان دوره دوم متوسطه، کادر اداری و معاونین مدارس به تعداد 2080 نفر میباشند که بر اساس جدول مورگان 322 نفر بهصورت تصادفی انتخاب و در این پژوهش شرکت کردهاند. ابزار مورد استفاده بهمنظور جمعآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بوده که ده عامل: برنامهریزی و هدفگذاری، تجهیز و آمادهسازی مدرسه، آموزش و تجهیز نیروی انسانی، آمادهسازی محتوا، کلاسهای مبتنی بر محتوا چندرسانهای، ارزیابی و سنجش، فرهنگسازی، منابع مالی، برنامهریزی آموزشی، بازمهندسی فرایند مدیریت در استقرار مدارس هوشمند مورد سنجش قرار داده است. روایی محتوای این پرسشنامه توسط چند تن از اساتید خبره مورد تایید قرار گرفته و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 946/0 به دست آمده است. دادهها جمع آوری شده توسط دو نرمافزار 23 SPSS و SmartPLS موردسنجش قرار گرفته و نتایج به دست آمده نشان میدهد تمامی ده عامل بیان شده، بر استقرار مدارس هوشمند در خراسان جنوبی تأثیر دارند. از این میان، دو عامل بازمهندسی فرایند مدیریت و منابع مالی دارای بیشترین تأثیر بودهاند.
کلید واژگان
مدارس هوشمندبازمهندسی فرایند مدیریت
منابع مالی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2019-10-231398-08-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
استادیار و هیئت علمی مدیریت کارآفرینی دانشگاه سیستان و بلوچستاناستادیار مدیریت کارآفرینی دانشگاه سیستان و بلوچستان
محقق
دانشجو
شاپا
1735-448X2476-7654




