| dc.contributor.author | محمدآقایی, مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | ابوالقاسمی, محمود | fa_IR |
| dc.contributor.author | سبحانی, عبدالرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:52:14Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:52:14Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:52:14Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:52:14Z | |
| dc.date.issued | 2019-10-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-08-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-05-06 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-02-16 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | محمدآقایی, مهدی, ابوالقاسمی, محمود, سبحانی, عبدالرضا. (1398). گسست نظام دانشگاهی از فرآیند تربیتمعلم: ضرورت پیوند نظریه و عمل. اندیشه های نوین تربیتی, 15(3), 7-34. doi: 10.22051/jontoe.2019.25924.2638 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-448X | |
| dc.identifier.issn | 2476-7654 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2019.25924.2638 | |
| dc.identifier.uri | https://jontoe.alzahra.ac.ir/article_4385.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228835 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر باهدف شناسایی ابعاد و مضامین مشارکت نظام دانشگاهی در فرآیند تربیتمعلم کشور و طراحی الگوی مشارکت در عرصة نظریهوعمل، به اجرا درآمد. در این پژوهش با اتخاذ روش کیفی و رویکردی اکتشافی، به تحلیل مضامین مصاحبههای انجامشده با 15 نفر از صاحبنظران و متخصصان و اعضای هیئتعلمی جامعة علوم تربیتی و تربیتمعلم ایران، که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند انتخابشده بودند، مبادرت شد. دادههای کیفی با رویکرد تحلیل مضامین و روش استقرایی یا مبتنی برداده مورد تحلیل قرارگرفت. نتایج پژوهش بیانگر شناسایی و استخراج 13 مضمون پایه و 6 مضمون سازماندهنده، در قالب مضمون فراگیر "پیوند نظریهوعمل" بود. فرآیند اعتباربخشی یافتهها، علاوه بر سهسوسازی در مراحل گردآوری و تحلیل دادهها، با استفاده از روش دلفی و اجرای آزمون دوجملهای نیز صورت پذیرفت. درنهایت الگوی مشارکت نظام دانشگاهی در فرآیند تربیتمعلم کشور مبتنی بر پیوند نظریهوعمل با مؤلفههای اصلی "پشتوانههای تئوریک"، "تولید دانش"،"انتقال دانش"، "حیثیت آکادمیک"، "گفتمانهای دوسویه" و "تربیتمعلم فکور" طراحی و ارائه شد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 6599 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه الزهرا | fa_IR |
| dc.publisher | Alzahra University | en_US |
| dc.relation.ispartof | اندیشه های نوین تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | The Journal of New Thoughts on Education | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2019.25924.2638 | |
| dc.subject | "فرآیند تربیتمعلم" | fa_IR |
| dc.subject | "نظام دانشگاهی" | fa_IR |
| dc.subject | "مشارکت" | fa_IR |
| dc.subject | "پیوند نظریهوعمل" | fa_IR |
| dc.subject | "اعتباربخشی" | fa_IR |
| dc.title | گسست نظام دانشگاهی از فرآیند تربیتمعلم: ضرورت پیوند نظریه و عمل | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 15 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 7 | |
| dc.citation.epage | 34 | |