نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدآقایی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorابوالقاسمی, محمودfa_IR
dc.contributor.authorسبحانی, عبدالرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:52:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:52:14Z
dc.date.available1399-07-09T02:52:14Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:52:14Z
dc.date.issued2019-10-23en_US
dc.date.issued1398-08-01fa_IR
dc.date.submitted2019-05-06en_US
dc.date.submitted1398-02-16fa_IR
dc.identifier.citationمحمدآقایی, مهدی, ابوالقاسمی, محمود, سبحانی, عبدالرضا. (1398). گسست نظام دانشگاهی از فرآیند تربیت‌معلم: ضرورت پیوند نظریه‌ و‌ عمل. اندیشه های نوین تربیتی, 15(3), 7-34. doi: 10.22051/jontoe.2019.25924.2638fa_IR
dc.identifier.issn1735-448X
dc.identifier.issn2476-7654
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2019.25924.2638
dc.identifier.urihttps://jontoe.alzahra.ac.ir/article_4385.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228835
dc.description.abstractپژوهش حاضر باهدف شناسایی ابعاد و مضامین مشارکت نظام دانشگاهی در فرآیند تربیت‌معلم کشور و طراحی الگوی مشارکت در عرصة نظریه‌و‌عمل، به اجرا درآمد. در این پژوهش با اتخاذ روش کیفی و رویکردی اکتشافی، به تحلیل مضامین مصاحبه‌های انجام‌شده با 15 نفر از صاحب‌نظران و متخصصان و اعضای هیئت‌علمی جامعة علوم تربیتی و تربیت‌معلم ایران، که با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب‌شده بودند، مبادرت شد. داده‌های کیفی با رویکرد تحلیل مضامین و روش استقرایی یا مبتنی برداده مورد تحلیل قرارگرفت. نتایج پژوهش بیانگر شناسایی و استخراج 13 مضمون پایه و 6 مضمون سازمان‌دهنده، در قالب مضمون فراگیر "پیوند نظریه‌و‌عمل" بود. فرآیند اعتباربخشی یافته‌ها، علاوه بر سه‌سوسازی در مراحل گردآوری و تحلیل داده‌ها، با استفاده از روش دلفی و اجرای آزمون دوجمله‌ای نیز صورت پذیرفت. درنهایت الگوی مشارکت نظام دانشگاهی در فرآیند تربیت‌معلم کشور مبتنی بر پیوند نظریه‌و‌عمل با مؤلفه‌های اصلی "پشتوانه‌های تئوریک"، "تولید دانش"،"انتقال دانش"، "حیثیت آکادمیک"، "گفتمان‌های دو‌سویه" و "تربیت‌معلم فکور" طراحی و ارائه شد.fa_IR
dc.format.extent6599
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofاندیشه های نوین تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of New Thoughts on Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2019.25924.2638
dc.subject"فرآیند تربیت‌معلم"fa_IR
dc.subject"نظام دانشگاهی"fa_IR
dc.subject"مشارکت"fa_IR
dc.subject"پیوند نظریه‌و‌عمل"fa_IR
dc.subject"اعتباربخشی"fa_IR
dc.titleگسست نظام دانشگاهی از فرآیند تربیت‌معلم: ضرورت پیوند نظریه‌ و‌ عملfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue3
dc.citation.spage7
dc.citation.epage34


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد